• 2 Catswoman

Någon som känner som jag?

Varför blir alla andra med barn och inte jag. Jag jobbar i butik och varje dag kommer det stolta gravida och det får mig att känna,varför lyckas dom och inte jag.Vi har försökt i 15 månader att bli gravida.Jag slutade röka,började äta folsyra, har försökt att gå upp i vikt, dricker mindre, ja allt som ska vara bra för produktionen.Men inget händer. Jag blir så förbannad när man hör om dom som gjort tvärt emot och ändå lyckas. Vi ska till KK på första besöket om tre veckor och till dess måste jag gå upp två kilo,låter lite för vissa,men jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt och inte blir det lättare när man blir stressad. Finns det någon med samma problem? Skulle bli glad för tips hur jag ska öka i vikt.
    Lycka till alla tappra där ute!

• Svar på tråden Någon som känner som jag?
  • 2 Catswoman

MERlight, du har rätt alla har olika kroppstyper.Men dom verkar hårda i telefonen,vi får väl se vad dom säger när jag gör mitt besök 5Dec och visar att jag inte är anorektisk och att jag alltid har varit en "spinkis". LYCKA TILL med pergot har hört från flera att det fungerat, så kämpa på och försök tänka positivt.

Aki83 Tråkigt att höra att du fick missfall.STOR KRAM!!! Ge inte upp!
    Har du också börjat med pergo? Lycka till!!

En fråga hur gamla är ni? Själv är jag 31, känner att tiden rinner iväg.Känner ni också så?

• MERlight

Jag är 32... Har en pojke som är fyra så det känns ju ändå rätt ok men visst börjar man känna att tiden tickar på. Skulle ju gärna vilja ha fler barn också så man har ju inte massor med tid på sig känns det som. Det var ju inte riktigt så här man trodde att det skulle bli.

Jag ska på UL på fredag för att se hur det går med äggen, om det skulle vara fler än ett ägg på g så blir det mys förbud :( Man får helt enkelt hopps på det bästa!

• Aki83

Jag har Bim nu på fredag, men den brukar vara minst några dagar försenad. Jag har redan ätit två Pergokurer. Första var enkelkur den andra dubbel, så snart ska vi få se om det tog sig denna gången...

MERlight jag har hört att om det är fler än två/tre ägg som är mogna att det blir mysförbud. Fick du höra att det var bara en som gällde av din gyn?

• Aktris

Blanda kolhydrater och fett! Jag åt popcorn med smör varje kväll när jag ville gå upp i vikt, det funkade. Tror att det berodde på att jag kunde äta ganska mkt utav detta utan att må illa. Så försök att hitta "din" grej. Men äte grejen på kvällen inte under dagen då det kan få dig att "tappa hungern".
    Lycka till!

• Foxy1

Förstår hur du känner. Är f.d barnlös. Har nu en dotter efter IVM med ICSI. Var tidigare även trådsmal och har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Ett problem som folk skrattar åt, men inte inser hur jobbigt det kan vara. Kan dock kanske "trösta" dig med att jag i och med grav. gått upp till mer normal vikt för mina 173 cm. Under grav. gick jag upp totalt 22-23 kg. Tappade efter förlossningen direkt 8-10 kg och har sedan stått kvar på den vikten. Lillskruttan är nu 15 mån och först nu, 3 mån efter amningsstoppet börjar vikten dala igen.

Hoppas det där med vikten OCH förstås graviditeten ordnar sig. Förr eller senare gör det säkert det. De allra, allra flesta lyckas ju trots allt till slut. Tror inte du kan göra så mycket för att gå upp i vikt. För mig hjälpte ingenting - utom graviditet. Jo, p-piller påverkade också min vikt, men de slutade jag ju med för att bli gravid, så... p-piller lurar ju kroppen att tro att den är "lite gravid".

Skönt med tid på KK. Knaset kanske är jätteenkelt att komma runt. Skönt att få veta varför det inte funkar tror jag, inte sant?

Lycka till!

• trötter22

jag gjorde en abort när jag var 16. har sedan varit sexuellt aktiv men inget hänt. har försökt med min sambo i 4år innan det hände något...vi sökte inte hjälp eller något, det bara hände. så ni barnlösa...ge för tusan inte upp!!!!!

• MERlight

Aki 83, ja min gyn sa ett ägg men det var ju intressant det du säger! Hur långa brukar dina cykler bli när du äter pergo? Varför fick du dubbla pergo kuren? Ska du testa på fredag eller?
    Oj det blev tusen frågor på en gång, sorry...

När jag väntade pojken gick jag upp drygt 30 kilo, men efter tre månader var de borta utan att jag bantat eller tränat nåt. Det verkar helt enkelt vara min kropps önskan att vara så här smal.

• Aki83

Hej hej...min cykel är ca 33 dagar nu med Pergo, men den brukade den vara annars också...Jag har nu andra kuren ätit dubell för att enligt min läkare bli mer mottaglig...Men jag fick varken första eller andra gången komma in på VUL. Gyn sa att vi bara skulle göra som vanligt så blir det bra...han var inte alls bekymrad för överstimulation...
    När det gäller testdagen så får jag i alla fall vänta någon dag extra för att vara på den säkra sidan...men jag hör av mig...

• MERlight

Shit vad olika alla läkare säger! Man blir ju skit nervös juh! Min läkare har sagt att man ska testa på dag 33 om inte mensen dykt upp, om det visar minus ska man ta kontakt med dem på en gång. I bruksanvisningen för pergon står det också att ul ska göras vid första dosen och vid varje gång som dosen förändras. Ja, snart vet jag varken ut eller in.

Men du, har din läkare sagt någon om pergo gör det lättare att bli gravd än om man bara har ägglossning som vanligt liksom?

• Aki83

Jodå...det gör att flera blåsor bli mogna och det är meningen...större chans att en av dem blir befruktad...så det är egentligen bra om två t.ex. är mogna...större chans att en av dem funkar...

• MERlight

ok. Fast jag tänkte mer om det fick några andra fertilitetshöjande effekter som tex bättre miljö för simmisarna att leva i eller att väggarna i livmodern blev mer benägna att få ägget att fästa...

Jag tror att hon var noga med att det bara skulle vara ett ägg eftersom jag när jag har äl har lätt för att bli gravid bara det att det händer så sällan. Men jag vet inte jag. När jag fick fösta barnet hade jag efter piller stopp mens var 6:e månad i två år, när det väl stabiliserade sig och kom regelbundet så blev det barn nästan direkt. Så hon ville att kroppen skulle komma igång lite snabbare den här gången.

Men men jag ska i alla fall lyssna på dig och sluta orora mig för överstimulering :) Och skulle det vara två ägg på g så kan man väl chansa? Det värsta som kan hända är ju att det blir tvillingar eller? Och det är ju inte så farligt. Det känns som att sannolikheten att det ska ta sig är så liten att man kan behöva öka på oddsen lite grand...

Det blir spännande att höra hur det går för dig på fredag!!!

Svar på tråden Någon som känner som jag?