• Theo och lillasyster

är det nån mer här på FL som har barn med Arnold Chiari?

Som rubriken lyder,finns det nån här på FL som har barn med ARnold Chiari ?
    Eller kanske nån själv?

Min Theo har det o jag skulle vilja fråga lite nån med "erfarenhet"..

• Svar på tråden är det nån mer här på FL som har barn med Arnold Chiari?
  • Theo och lillasyster

Hej!!

Jasså det har du?
    Är dom opererade för det? O tre barn av fyra alltså!! Vi fick veta att risken är minimal att ssykon får det!
    Lider dom av det? Eller lever dom normalt..Många frågor men är fundersam..

• 4flicksmamma

Vad är du fundersam på? Tror du mej inte? Hittade hit för att jag sökte på arnold chiari och fick upp den här sidan . Knappast något man skämtar om.

• Ekorrfamiljen

Förlåt!! Det var inte alls menat som en förolämpning! Generad Jag har aldrig hört talas om det förut och när jag läste rubriken så.. Det finns ju så många skumma rubriker - och människor - här på FL!!

Beklagar att ditt barn har det. Är det en form av missbildning alltså? *ska googla lite*

KRAM!!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • laven

4flicksmamma - vilken reaktion på TS frågor.... Själv hade jag inte tänkt tanken att du hittade på, utan trodde TS enbart ville veta mer om hur det är för dina barn och hur de har det i dagliga livet.

• Elis är min kärlek

Vad är det för någonting? Vill du TS bara kort berätta???

• MariaKsk88

Håller med laven! Hon vill väl bara veta mer om det och prata med andra föräldrar vars barn har det..

• S T A R

Min son har Arnold Chiari missbildning i nacken, visst är det det du menar??
    Har haft o har ganska stora problem av det.
    Läs gärna mer på i min press o kolla på bilderna.
    Har inte riktigt tid nu men vore kul o prata mer.
    /Tessan

• 4flicksmamma

Jag reagerade på att TS skrev jasså det har dom. jag är fundersam. Menade inte ekorrfamiljen för Arnold Chiari är ju namnet på en karl,tror att det var den första dom hittade detta på som hette Arnold chiari.
    Jag delar gärna med mej av mina erfarenheter eftersom den äldsta är 13 år.Mina barn har fått en hjärnsynskada av sin arnold chiari. Att tre av barnen har fått det är så ovanligt att dom har frågat om dom får forska runt min famij.
    Jag tror ändå att mina barn kommit lindrigt undan .Yngsta flickan 8år har även en cp skada så där är dom tveksamma till vilka symtom som är vad.

• Theo och lillasyster

Ekorrn-ingen fara..du är ju inte den förtsa.men för mig är det ganska känsligt ämne hoppas du hittade lite fakta när du googlade

S T A R .japp precis det jag menar..va lite snabbt på din sida! Söt liten kille du har!! jag pratar gärna mer med dig! när ud har tid

jasså det har du! va en reaktion ,en glad sån att jag äntligen hittat nån med barn som har samma syndrom som min son!
    o att jag e fundersam ,menar jag inte att jag är misstänksamt fundersam på dig..jag menar att jag är fundersam på själva arnold chiari..
    hoppas du vill dela med dig fortfarande..

• Elis är min kärlek

Är det någon som vill svara mig på min fråga, vad är det för någon "sjukdom"? Jag har aldrig hört talas om den. Tacksam för svar.

• Theo och lillasyster

elis är min kärlek-

kort beskrivning..fråga mer om du vill veta mer..

Arnold Chiari är en missbildning som innebär att lillhjärnan eller delar av den hänger ned i ryggmärgskanalen med ökat tryck som följd.

• Elis är min kärlek

Theo.. Tack! Men det måste väl gå och op.? Är människor med den diagnosen annorlunda på det mentala planet eller är det "bara" ett fysiskt handikapp? Förlåt om jag håller på och frågar men jag är ganska intresserad av "medicin". Hoppas du inte tar illa upp.

• Theo och lillasyster

elis....

gejen är den att jag kan inte s¨mkt om sjukdomen..det är därför jag skrivit denna tråd...så att man lär sig nåt om den..för det lilla jag vet har jag läst på nätet..o det finns inte så många bra sidor om det..vad jag hittat iaf..

så jag hoppas ni andra vill dela med er...

• sarali

till theo och lillasyster:jag har arnold chiari typ 1. och har operad för det.hur gammal är han.

• linda1977

hej!
    jag har en son på 16år med nyligen diagnosen arnold chiari typ 1.jag själv har samma och är opererad mars-15 för dettta.ventilerar gärna med dig och stöttar!/mvh Linda

Svar på tråden är det nån mer här på FL som har barn med Arnold Chiari?