• Pulvertwist

ivf /icsi/ fet & övervikt

Här kommer en fråga som jag är lite nyfiken på men det är ju också för min egen skull som jag frågar.

Ni som genomgår/har genomgått dessa olika behandlingar...bär ni på övervikt eller är ni "normal"viktiga? (Kan kanske jämföras me BMI!!)Undrar också hur många som har Plusat fast ni bär på övervikt.

Jag är själv överviktig men fertilitetskliniken har inte sagt ett ord om min övervikt som är ca 15-20 kg!!

• Svar på tråden ivf /icsi/ fet & övervikt
  • JennyCB

Jag har oxå övervikt. Mer än dig och hon frågade inte ens om vikten innan allt var klart för behandling

• Pulvertwist

JennyCB...går du kanske just nu o väntar på ett plus??..eller är ni på G med beh?

• JennyCB

Vi är med barn, på övertid!!!
    Jag ska egentligen inte gnälla men 3 dagar över tiden och det finns inget som säger att bebis vill ut

• Pulvertwist

Åhh grattis...med vilken metod/hjälp blev ni gravida??..oj så skoj. Vet ni könet på barnet?...(kramar om)

• JennyCB

Vi gjorde Icsi för hans spermier är rätt så kass. Tog 3 försök innan det funkade men nu har vi 6 ägg i frysen sa vi hoppas på ett syskon sen.
    Vi vet inte om det är flicka eller pojke. Jag har en känsla om att det är en kille, men man vet ju aldrig

• Tossan72

Jag har en kille på drygt ett år som kom till tack vare en massa ivf/icsi och fet försök.

• bamsefan

Jag är också överviktig.15 kilo+ vid start och mer där till av behandlingarna.Fick rådet att gå ner i vikt innan start.Men det var inget hinder.Men jag kämpar med vikten.

• Tossan72

Och jag har också övervikt(glömde jag att säga)

• pasu77

Jag har 29,7 i BMI. Jag såg att läkaren hade skrivit det i kanten på hälsopappret när vi var på första IVF besöket, men han sa inget om det. Istället sa han att vi var ett idealiskt par när min sambo frågade hur stora chanserna för oss var.

• Fruttis

Hallå pulwertwist!
    Jag låg några kilon över BMI 30 både när jag gjorde ICSI & FET.
    Det står i papprena man fick från HS att man var tvungen att ha BMI under 30. Jag nämnde detta (att jag hade BMI över 30) när de ringde & sa att jag fick komma på inskrivning, men hon sa att det inte spelade så stor roll.
    Lyckades med FETet. Ingen på HS har någonsin påpekat min vikt.

Svar på tråden ivf /icsi/ fet & övervikt