• j77

Hur ska jag prioritera?

Min man har två barn sen tidigare. Vi har barnen varannan vecka. Veckorna som vi är barnlediga lägger vi all kraft och energi till att vårda vår relation. Dom veckorna vi inte har barnen vill jag umgås mer med mina vänner och min familj. Eftersom jag väljer bort det dom veckorna vi är utan barnen. Min man tycker att jag borde prioritera honom och barnen och inte min familj och vänner. Jag gillar barnen och umgås en del med dem men för mig är det viktigare att träffa min familj och mina vänner ibland. Min sambo orkar inte att umgås med min familj och mina vänner eftersom han hellre lägger sin energi på barnen. Det tycker jag är ok. Men jag tycker inte att jag ska prioritera mina bonusbarn framför mina vänner, eller har jag fel?

• Svar på tråden Hur ska jag prioritera?
  • vitmaskros

Jag tycker som du. Det är skit viktigt att ha kvar sina vänner och framför allt sin familj. Annars kan du bli barnflicka till bonus barnen och inte en plus vuxen. Det, om du ursäktar, låter som början på ett förhållande som inte är hälsosamt för dig.

• Extra mamman

hej.. jag förstår dig. Jag har 2 bonus barn 14 och 10 år. Och en egen liten groda på snart 9 månader.

Vi har hans ungar var 3-e vecka och varannan helg.
    Då de är här kan jag ärligt säga att jag prioriterar vänner, familj och min egen gullunge mest.

I mitt fall är det för att jag inte trivs med hans ungar. Och tycker att det här är den bästa lösningen för att undvika bråk.

Jag hoppas verkligen inte det är samma för dig. Jag rymmer ifrån de veckorna för att jag tycker att det är för jobbigt helt enkelt.
    Min sambo är väl medveten om mina känslor.Och har lärt sig att acceptera det.

Eftersom att det inte är dina barn så har du ett val.... du kan göra precis som du tycker och tänker. Och ha inte dåligt samvete för det :)

Hoppas att allt löser sig. kram

• j77

Tack för era svar.
    Nej jag gillar mina bonusbarn väldigt mycket trots att de ibland är jobbiga. Ibland har jag tom mer tålamod med dem än min sambo. Bara det att jag behöver lite tid med mina vänner och familj också. Det löser sig säkert men det är alltid bra att veta hur andra tänker och vilka lösningar andra har.

Svar på tråden Hur ska jag prioritera?