• Lilanthe

Sex med full tjej?

Tänk er att en tjej följer med en kille hem, hon är otroligt full. Dagen efter vaknar hon upp, minns inte vad som hänt, men utan byxor, så troligen har de haft sex.
    Är det fel av killen att ha haft sex med tjejen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-12 12:52:38:
    Det är ingen som vet hur full killen var, det man vet är att tjejen inte minns något, och vaknade upp utan byxor.

Är det våldtäkt, sexuellt utnyttjande eller får tjejen skylla sig själv?

Man vet alltså inte ens om de har haft sex.

• Svar på tråden Sex med full tjej?
  • lillagryn2

Varför utgå ifrån att NÅGON gjort fel? Hon minns inte men vad har det med våldtäkt att göra?

• Dhana

Svår diskution... men bjuder man hem ngn när man e full, kan det ju bli missuppfattningar.

Bästa e ju att ha sex när man då e nykter, skönast oxå

Våldtäkt för mig är när någon blir drogad till sex, överfallen,lurad osv...

• bustjejen

Om killen har utnyttjat situationen för att hon var så full, så skulle jag nog vilja kalla det sexuellt utnyttjande.
    Om båda var lika fulla är situationen en annan.

• Dhana

bustjejen: BRA SAGT !!! precis så menar jag

• lillagryn2

Tycker att frågeställningen är luddig. Varför utgå ifrån att något hemskt måste ha hänt o att någon felat.
    Hade jag supit loss så att jag inte minns efteråt, är det nog för mig att bita i det sura äpplet. Ingen tvingade mig (antagligen) att dricka och följa med nån hem.

• FlamingRed

"Om killen har utnyttjat situationen för att hon var så full, så skulle jag nog vilja kalla det sexuellt utnyttjande."

Om killen ville ha sex menar du? Eller hur skulle du definiera "utnyttjat situationen"?

Är killen skyldig bara pga att tjejen är full och föll för hans charmerande sätt som inte alls var charmigt sen när hon är nykter?

• bustjejen

lillagryn2.
    Nej, det behöver ju inte vara något hemskt som har hänt.. och på ett sätt är det ju bara att bita i det sura äpplet.
    Men OM det har hänt..så tycker jag att det är fel av en kille som inte är jättefull att ha sex med en tjej bara för att hon är för full för att säga nej eller göra motstånd. Oavsett om hon frivilligt följt med hem eller inte.

• FlamingRed

bustjejen,

"så tycker jag att det är fel av en kille som inte är jättefull "

Menar du fel som i fel att det är omoraliskt, eller fel som att det borde vara olagligt?

• bustjejen

Flamingo Red:
    Om han passade på att ha sex med henne bara för att hon var så full.
    Det kan ju bero på vad man menar med full. Jag menar i det här fallet jättefull...redlös.

• lillagryn2

Jag är kanske reaktionär, men tycker att man måste stå för vad man gör. Det blir konsekvenser om man super skallen i bitar. Det rättfärdigar ingenting, men det gör det möjligt för andra att inte ta hänsyn till ens vilja. Är det någon som inte vet det?

• bustjejen

FlamingoRed: Iallfall omoraliskt, kanske också olagligt men det borde vara svårt att få fram några bevis.

• Lady Gaga

Sånt här är jättesvårt att avgöra. Man kan ha varit jättefull men valt att ha sex och ändå inte minnas något på morgonen? Isåfall får man nästan stå sitt kast.

Sen kan det ju oxå vara så att tjejen däckar/tuppar av i sängen och killen väljer att ha sex med hene ändå. Då tycker jag att man kan definiera det som sexuellt utnyttjande.

Men som sagt, det är jättesvårt att avgöra.

• Edstrom

Ingen har väl gjort något fel så länge tjejen inte hade sagt nej till sex och killen tvingade henne till det eller om tjejen hade däckat och killen skulle haft sex med henne ändå.

Men killen kan ju inte veta i förväg att tjejen inte skulle minnas det dagen efter, inte heller är väl det ett bekymmer för killen han behöver bry sig om, snarare ett bekymmer för tjejen att bry sig om.

• aquagirl

Nej, jag tycker inte att det är fel......tror jag.
    Har själv haft sex på fyllan i min ungdom när jag var jättefull. Vaknade på morgonen naken med en karl bredvid mig. Jag visste vem killen var, han var ett KK och jag var såååå intresserad av han :)
    Men usch, jag har haft ångest över den natten.

• lillagryn2

aqua..; men visst får man nog ångest, men det är ju sig själv man får jobba med, inte skylla bort det.

• Anonym (sexy)

jag har haft ganska många fylle knull med de tjejer jag varit tillsammans med och det har aldrig varit någon ångest dagen efter.
    Däremot har man fått höra om du inte har kondom får du vara försiktig.

• Anonym (Pinsam)

För väldigt länge sedan, långt innan samtyckeslagen, blev jag för full o hade sex med en killkompis.
    jag minns faktiskt inte detta.
    jag vaknar naken hemma hos honom. jag var tvungen att fråga om vi hade haft sex.
    Japp, då talade han om för mig att jag sagt under kvällen att jag ville ligga med honom?
    Det är fullt möjligt att det var så. Jag vet inte.
    Jag är inte stolt över detta o har faktiskt aldrig berättat det för någon. Om jag ångrade mig? givetvis, men samtidigt minns jag inget och jag har ju ett ansvar för att jag blev så full. Han var också berusad men mindes uppenbarligen mer än jag. 

Med detta vill jag väl mest säga att det är inte alltid svårt eller vitt?

• Anonym (Pinsam)

Menade förstås SVART eller vitt 😂😂😂

Svar på tråden Sex med full tjej?