• JoWiAn

Hur mår barn när de bor VV???

Jag bara undrar vad ni tror och kanske vet..

Har ni själv kanske växt upp med VV boende.

Vilken ålder är bäst att börja med VV och varför??

• Svar på tråden Hur mår barn när de bor VV???
  • lillamy74

Hej!
    Menar du växelvisboende?

• lillamy74

Har två barn sen tidigare,vi separerade när Lukas var 2 år.De gick bra...barnen tog inte skadaav det.Dom hade varnadra dom fick träffa sin mamma o pappa lika mycket.De tror jag är bättre för barn.
    Ha de bra!
    Kramkram

• J o E

Jag och min syster bodde varannan vecka fråndet att våra föräldr skildes (jag var 8 hon var 4). Jag skulle INTE vilja ha haft det på något annat sätt! Förutsättningen är (tror jag) att föräldrarna bor nära varandra så att barnen lätt kan ta sig emellan själva när det blir lite äldre, samt att det är ungefär lika nära till skola och dagis var man än bor.

Visst det var jobbigt ibland, men viktigt är ju att barnen får två uppsättningar av det mesta, då behövar man bara packa ner favoritsakerna när man byter hem.

Mina föräldrar valde att densom flyttade från lägenheten köpte något i närheten - sunt tycker jag!

• lillamy74

Har svårt att seja vilken ålder....men de skänns tråkigt sånt.Men som sakt bättre för barnen:*)

• JoWiAn

JoE, vad bra o höra av någon som avrit med. Tror ni det är annorlunda om barnet är själv, alltså utan syskon.

Min sambos barn bor här varannan vecka o har länge undrat hur de mår igentligen. den äldsta har gjort de sen hon var 6 mån tror jag från o till o den yngsta sen hon var 3 år. (skaffade den yngsta när de skulle försöka igen)

• J o E

Det är kanske lättare med syskon, men det är ju 4 år mellan mig och min syster ochen 4-åring och en 8-åring har ju väldigt "långt" mellan sig, även om vi lekte ibland

• Fialian

Hej, min äldste son bor varannan vecka hos mig och har gjort det sedan han var två år.
    Det fungerar jättebra, hans pappa och jag har bra kontakt och vi bor på samma gård.
    Leo mår bra och tycker det är roligt att han bor lika mycket hos oss båda även om han kan bli lite mammig ibland
    Det är svårt att säga vilken ålder som är bäst, jag tror inte på att man ska hålla ihop för barnens skull om äktenskapet inte är bra.
    Som föräldrar måste man alltid se till barnets bästa och göra det bästa av situationen.

♥Leo 020529 och Ted 060813♥
  • Tjofsen

Man rekommenderar ju att inte börja med vv före i alla fall 3 års ålder. Jag tycker att 5-6 år är bäst för då har barnet lite mer vilja själv att få vara med och bestämma. Vi har en snart 7 år här som just börjat vv. Hennes önskan var att få vara halva tiden var - mest antar jag för att det ska va shysst mot oss vuxna, men sen är det säkert skönt att få lite omväxling i miljön. Det blir nog svårare sen när hon är äldre och vill vara med kompisarna från skolan där hon går (där vi inte bor)

Svar på tråden Hur mår barn när de bor VV???