Orolig för missfall, hur vet man?
Hur vet man om man får ett missfall? Jag har ju småblödningar hela dagarna men plussat. Barnmorskan tyckte jag skulle göra ett tidigt ultraljud pga blödningarna. Nu blev jag ju alldleles jätteorolig!! :(
Hur vet man om man får ett missfall? Jag har ju småblödningar hela dagarna men plussat. Barnmorskan tyckte jag skulle göra ett tidigt ultraljud pga blödningarna. Nu blev jag ju alldleles jätteorolig!! :(
När ska du på vul?
*hoppas på det bästa*
Jag ska inskrivas den 21/12. Har ringt till kvinnokliniken så de ringer upp mig idag ang ett tidigt ultraljud. Men jag blev ändå så orolig :( Är det vanligt att man småblöder lite egentligen? Många säger det men nu börjar jag tveka då läkaren tyckte jag ändå skulle be om ett tidigt vul för säkerhets skull =(
Jag hade en blödning i vecka 18... och var jätte orolig så jag frågade en barnmorska om jag kunde få kolla upp det då sa hon att det är bara att vänta och se antingen är det ett missfall eller inte,....
Det tyckte jag var elakt sagt så jag fick gå och oroa mig till ultraljudet! Men dem sa att allt var helt normalt! Tydligen verkar det vara ganska vanligt att man får blödningar.. hoppas att allt går bra för dig mvh Sanna
Sanna; urs ja jag kan förstå din oro. Jag har ju blödningar redan nu i v 2. Man blir ju jätteorolig!!! =( Hoppas verkligen att det bara är lite känsliga slemhinnor eller nåt jag har.
Det går säkert bra skall du se... håller tummarna för dig! LYKA TILL kramar!
Tack Sanna! :)
Förstår din oro. Se till att få komma in så fort som möjligt. Det är ju trots allt bättre att få veta än att gå i ovisshet...
Man kan småblöda utan att det är ngn fara men det är ju mer ovanligt än vanligt är det svar jag fått när jag frågat bm...
Lycka till!
Ni som blöder kolla upp det i tid. Jag själv började blöda då jag trodde jag va i v 13. När jag kom till gyn så va det missfall, fast att det hade hänt redan i v 7-8. Nästa gång jag blir gravid så ska jag gör att ultraljud för att kolla att allt är rätt, så det inte händer igen och tra att man är gravid fast att man inte är det. SÅ KOLLA UPP DET TJEJER. håller tummarna för er skull
Grattis till graviditeten!
Tyvärr är det ju så att man aldrig vet. Du kan blöda och allt kan ändå gå jättebra och du kan känna dig hur gravid som helst och ändå kan embryot ha slutat utveckla sig.
Det enda man kan göra är att försöka få komma in på vul så tidigt som möjligt. Tror det är från v. 6 någon gång som man kan börja se hjärtljud.
Lycka till!