• Anonym (rädd)

Kejsarsnitt utomlands

Hej!
    Jag undrar om det är någon som känner till någon privatklinik i Tyskland (eller annanstans i europa) där man gör planerade kejsarsnitt? Jag är jätterädd inför förlossning och är så orolig inför tanken på att man ska neka mig kejsarsnitt i Sverige . Letar efter alternativ.....

Hoppas, hoppas att det är nån som vet.!

• Svar på tråden Kejsarsnitt utomlands
  • klickann

Om du är så rädd att du letar egna vägar så kommer det troligen inte vara ngt problem att få bli snittad här... Var i landet bor du? Berätta bara öppet om hur du upplever det så kommer det bli bra!

• Anonym (rädd)

Tack för att du svarade . Jag bor i sydvästra Skåne. Jag hoppas att det ska ordna sig... Jag vill ju eg inte åka iväg någonstans. Vill ju helst få hjälpen "hemma". Men om man måste vänta och oroa sig i flera månader så skulle jag gärna vilja veta att det fanns annat (bra) alternativ. Både för att slippa vara rädd heltiden och för att kunna jobba med rädsla inför förlossning. Har fått tid till motsvarande Aurora-teamet strax innan jul.Det verkar bara så väldigt olika om man får kejsarsnitt eller inte beroende på var man bor, vem man träffar osv...iaf om man läsar på forumet

• Sara_Nkwe

Hej! Jag är journalist håller på med ett reportage om just detta - kvinnor som söker sig utomlands för att föda barn, för att de känner att de inte får den vård e önskar i Sverige. Hur gick det för dig? Om du vill, pratar jag gärna med dig. Du får gärna slå en signal på 0730 91 72 92 eller mejla sara.nkwe.assaarsson@gmail.com. Mvh, Sara Nkwe Assarsson

Svar på tråden Kejsarsnitt utomlands