• Västkusttjejen

Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???

Jag är i vecka 3 enligt mig (tredje veckan efter ET) Men när alla pratar om vilken vecka de är i, vad menar de då? På sjukhuset verkar de räkna två veckor innan ÄP? Men ska de två veckorma räknas in i dessa 12v missfallsriskperioden? Snälla finns det någon som vet?

• Svar på tråden Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???
  • Västkusttjejen

Okej... undrar vad jag ska få göra där då och varför de ville se mig så tidigt... *orolig* Jag ringde ju in pga mina små blödningar, men de har ju minskat radikat, tycker ni jag ska be att få komma i v 7 istället?

• Prisssan

Alltså åk in o gör det som ni bestämt, något borde de ju se, men bli inte rädd om de inte kan se hjärtat- för det är normalt... sen kanske du kan be om ett till? Typ vecka 8 eller 9 och titta o njuta av hjärtat! Åh vad kul för dig med en liten mini i magen! *Längtar*

• Västkusttjejen

Ja jag är överlycklig =) men oron för ett missfall tar över mycket just nu i början.

• Prisssan

Det är synd, då kan du inte njuta... men du har tid att njuta sen iaf. Lycka till!

• Västkusttjejen

Tack =) Jooo lite njuter jag allt, i smyg ;)

• Prisssan

Tänkte väl det Man kan inte låta bli, jag hade inte kunnat låta bli iaf!

• Rainbow

Alltså, jag måste vara trög ! Överallt där man ska räkna ut vilken vecka man är i ska man ju fylla i sista mens första dag. Vad fyller jag i som har gjort IVF ???

• Linha

Rainbow: Du skriver ÄP-datum som dag för ÄL så får du en BF som ska stämma.

• Västkusttjejen

Nyatag; åh så man kunde se redan då??!! Ja jag kommer ju att göra vul på dag 6+0 =) man kan ju alltid hoppas att något syns ;)

• women

Hej!
    Har också gjort ivf. För mig började dom räkna ut veckan DÅ ägget sattes in! Har gjort vul i v 7 och fick se 2 små ärtor där. Vet hur du tänker om missfall! Haft själv små panik över det.Men har klarat mig än så länge. Man måste ju tänka lite ifall man får missfall så var det något fel på embryot!! Men det kommer nog att gå bra skall du se.
    kram women v 13+3

• C r e d o

Man kan inte se någon hjärtaktivitet försän i vecka 6, så sa min gyn på Linnékliniken iaf. Men om de har sagt att du kan komma på vul så borde det ju vara för att de vill kolla om allt är bra. *Förvirrad* Och ja, det är som att man får två veckor gratis eftersom man räknar från mensens första dag. Jag är i vecka 10 men fostrer är ju bara 8 veckor. Lycka till, hoppas det går vägen.

• nysignatur

jag håller tummarna för dig, det är en obeskrivlig känsla att se det pulsera på skärmen!

• Rainbow

Linha: tack, men jag förstår fortfarande inte...Alltså VAR kan jag räkna ut BF ?????

• women

Rainbow
    På familjeliv så finns det där uppe (Artiklar-fakta), gå in där så hittar du grav,uträkningen

• Rainbow

Jaha ja !!! Tusen tack Women !!! *jag e tröööög*

• Rainbow

Japp, nu kan jag oxå roa mej med att räkna ut BF och kön.... Fast jag vet ju inte om jag e gravid än....!

Svar på tråden Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???