• Mimer

Någon som haft svårt bli gravid pga snitt/ärrbildningar?

Någon som har svårt att bli gravid pga konstaterade ärrbildningar efter ett kejsarsnitt?

Jag blev akutsnittad för 2 år sen snart, vi har inte använt ngt skydd senaste året, verkligen försökt pricka senaste halvåret ordentligt men jag har inte blivit gravid ännu........

Undrar om det kan vara svårare efter ett snitt?
    Har sökt och de flesta säger att det INTE är det, men jag undrar ändå om det finns ngn

• Svar på tråden Någon som haft svårt bli gravid pga snitt/ärrbildningar?
  • skatti

Har jag aldrig hört talas om!? Vi har försökt nu i 1 1/2 år, och ingen av de två gynekologer vi gått hos har nämnt att det skulle kunna vara några problem med tidigare snitt...
    Låter mysko..

• QQQ

det borde nog inte spela roll, jag blev nyfiken eftersom mina problem beror på sammanväxningar efter op (tror man) men det är efter en stor tarm-op där de grejjade en del långt ner i bäckenet, en 'vanlig' buk-op ger inte dem problemen, säger dem

• Centurion

Hm men jag tror att just där ärrbildningen sitter kan det vara svårt för ett embryo att fästa.. Har för mig att de sagt att det är så till mig.. Fast ytan på livmodern är ju rätt stor så det är nog en försumbar yta som i så fall "försvinner"

Svar på tråden Någon som haft svårt bli gravid pga snitt/ärrbildningar?