bonusförälder, eller ge upp kärleken?!
Har nu varit "bonus" i över fyra år. jag var 22 år när min sambo och jag flyttade ihop, pga lång distans så kände jag inte hans dotter så väl. allt fungerade bra de första två åren. jag ville inte vara en förälder, utan jag var mera som en person hon kunde tala med. hon var 12 år när jag flyttade in. nu fyra år senare så är det så dåligt det kan bli. hon bor hos oss för det mesta (98%), men det finns inga tider och regler för nånting!
min samob är dumsnäll och ställer alltid upp för henne. hon hjälper inte till hemma med nånting, aldrig att hon skulle gå ut med hunden när hon är hemma och vi e på jobb (inte ens när hunden var valp och icke rumsren). hon får allt hon pekar på och lever helt enkelt som en prinsessa.
på semestern blir det alltid skrik och sura miner mellan min sambo och mig, hon skall absolut följa med oss överallt. åker alltid "hem",men jag vill träffa mina kompisar ifred, som jag endast träffar några ggr om året pga avståndet (120mil). hennes mamma tar henne med på semester 1 v om vi har tur, men även de två senate åren har hon hellre varit hos oss
nu har det gott så långt att jag överväger att ge upp och sticka! det jobbiga är att jag fortfarande är kär i min sambo och han är världens ljuvligaste. men hur kan man få en förälder att se att vi behöver ensamma kvällar ibland och ta hand om kärleken. hna säger alltid att han kan juh inte slänga ut henne?
börjar även bli babysugen, men vill inte blanda in flera barn så länge det här inte fungerar!
TIPS TACK!