svartsjuka eller vad?
Hej!
Jag är sambo sedan några år tillbaka. Sambon har ett barn och jag har ett och så har vi ett litet gemensamt. Jag är så förundrad över de känslor som min sambos ex (alltså mamman till hans barn)nya man verkar väcka, inte bara hos min sambo utan även hos hans föräldrar. Barnet bor endast hos oss varannan helg och tillbringar således mycket mer tid med "styvpappan" än med sin pappa. Både min sambo och hans föräldrar klagar gärna på styvpappan för de, enligt mitt tycke, mest normala saker. Jag tolkar det som svartsjuka helt enkelt. Osäker på om min sambo är svartsjuk på att mannen lever ihop med hans fd eller om det endast har med barnet att göra. Jag har träffat styvpappan flera gånger och han är trevlig att prata med och verkar helt "normal". Det känns väldigt absurt att ha den här situationen, speciellt med sambons föräldrar. Sambons föräldrar är i grund och botten väldigt snälla men vår relation är väldigt ytlig och har alltid varit tydliga med att jag inte var först på banan, så att säga. Vad tror ni om det här? Tacksam för alla åsikter.