• äkta våg

ensamstående-barnvakt

Hej!
    Skulle gärna vilja ha kontakt med andra ensamstående tjejer, för att det är kul med nya kompisar men oxå för att jag söker nån som vill hjälpas åt med barnpassning o så ibland. Har flera ensamstående kompisar men alla har så mkt hjälp från familjen att de inte har nått behov att ett sånt samarbete. Pappan t mina barn finns inte med i bilden just nu och de är osäkert hur mycket han kommer att finnas med framöver.
    Sen tar jag gärna emot tips om hur ni andra gör som inte kan förlita sig på släkten jämt, barnvaktsförmedlingar?, tar ni med barnen? hur gör ni?
    kram på er alla:)

• Svar på tråden ensamstående-barnvakt
  • sugarbabe

Här skriver jag gärna upp mig...jag känner precis som dig. Jag ställer gärna upp som barnvakt om jag i gengäld kan få barnvakt for min lilla 2 åring. Jag bor i Stockholm...var bor du?

• mirre2

anmäler mig oxå Helt ensam me 4 barn är jag

• Lillbollen

Ja det undrar jag också! Har precis flyttat till en ny stad så familj och vänner kan man ju inte räkna med. pappan är ju helt utesluten med. om de inte vill åka tåg flera mil dvs!
    Man vill ju komma ut lite ibland och träffa folk eller kanske tom gå på dejt! =)

Kanske kan man sätta upp annonser ang barnpassning?! fast då kostar det ju lite.. Då måste man ju ha turen med sig och hitta någon som nappar på det med!

Vart bor du?

• Helena01

Hej allihopa!

Det finns en grupp på facebook där man kan byta hjälp, ge eller få, en slags förmedling utan betalning för arbetet, den fungerar mer som välgörenhet, där hittar man även andra ensamtående. Den heter Hjälp finnes/sökes/bytes, den har en logga med ett rött hjärta som ett fingeravtryck : ) Hoppas ni har glädje av sidan : )

• mammalovis

Vilken trevlig idé!

Jag har också funderat över hur andra gör när närmsta familjen bor många mil bort  ...
    Även här är umgänget med pappan tidvis obefintligt och tidvis halvdant fungerande, så det är ingen pålitlig lösning om jag verkligen vill göra något inplanerat eller spontant. Nu i sommar blev jag tvungen att ta hjälp av mammavännerna för att lösa mina arbetskvällar då pappans umgänge brakade lagom till sommarjobbets kvällar började och förskolans nattis var stängt. Visst det funkade, men till viss del fick jag ju be på mina bara knän också, så ett givande och tagande hade känts bättre. 

Min tös är drygt 1,5 år, så hon har faktiskt fått följa med på några dejter. Visst har man fått anpassa tid och plats en del, men å andra sidan, inser inte kar´n att barnet spelar en väldigt central roll, så kommer det ju inte fungera senare heller. Vi har mestadels tagit en promenad runt sjön eller på köpcentret med efterföljande lek i lekparken eller lunch på IKEA.

Jag bor i Nässjö i Småland.

Sedan kan man nog sätta upp lappar på bvc kanske. Jag vet en tjej här som önskade nya vänner så, men just då orkade jag inte träffa nya människor precis efter separationen. Sitter den kvar kan det ju vara en idé. Mammavännerna med stadiga kärnfamiljer har ju fullt upp med sitt med all släkt.

Svar på tråden ensamstående-barnvakt