• BeccaGrodan

    någon med tips på extrajobb hemmifrån...

    Tjo!

    Tänkte höra här om någon kanske har nått bra tips..

    ska ha barn den 29 december och kommer då självklart gå ner en hel del i inkomst, vill kunna vara hemma så länge som möjligt med den lill så ska försöka snåla på dagarna så gott det går... mannen min pluggar och jobbar lite extra för att det ska gå runt men jag skulle gärna jobba hemmifrån med något för att dryga ut föräldrapenningen..

    någon som vet något jobb man kan sköta hemmifrån o som är lite flexibelt så man kan göra det när det passar in i vardagen?

    inte försäljningsjobb dock för jag klarar verkligen inte sånt.. har försökt mig på att sälja ljus för partylite men inte min grej...

    någon som vet nått?


    Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Svar på tråden någon med tips på extrajobb hemmifrån...
  • Skärgårdsfru

    Jag hjälper dig att puffa efter tips för jag går hemma och är sjuk (utan ersättning) och skulle vilja jobba extra hemifrån. Jobbar nu som dagmatte men vill dryga ut den kassan med något annat.


    Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • kärleksbarn 05

    tror faktistk de bara finns försäljningsjobb som e hemifrån har inte hört talas om något annan typ av jobb.

    sak ha telefon konferans me momenta imorgon å se va de e förnått

    får ja de så har ja två hemifrån jobb if å sen momenta då

  • BeccaGrodan

    kärleksbarn 05: nej då det finns andra, har hört talas om registreringsjobb som kan skötas hemifrån.. det vore perfekt för mig..

    skulle oxo haft telefon konferans me momenta i morgon men jobbar då så väntar på att få en ny tid....


    Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • maruttan

    Kärleksbarn05: Hmmm jag bor inte så långt ifrån dig...Vad krävs det för att få ett sånt jobb och vad går det ut på?


    Amo ergo sum
  • kärleksbarn 05

    maruttan: bor du söder om örebro eller vart???min chef skulle vilja att ja hitta nån söder om örebro typ halsberg eller laxå askersunds området men än så länge har ja gått bet.

    helst ska man ha vanna från försäkringsbranchen sen innan å gäran telefonförsäjning.
    hitills har ja rekryterat några av min gamla kollegor på trygg hansa för dom vet ja ju vilka dom e å hur dom jobbar så dom rekomendera ja vidare till min chef.

    man blir bla hårt kollad om man finns me i belastningsregister har avbetalnings anmärkningar eller har skulder hos kronofogden.
    om man har ekonomiska svårigheter eller annat.
    sen får man skicka efter ett utdrag ur belstningsregistret å skicka in.
    har man klarat sig igenom dessa grejer å blivit antagen så följer utbildning 3 dagar.
    sen får man visitkort å matreal hem å inloggningar i deras system så man kan göra offerter osv.

    de går ut på att sälja in försäkringar till helt nya kunder ta kontakt å se va dom har idag å om dom vet va de täcker så bra kan ju va branchvanna inom försäkringar ananrs kan de bli tufft om man inte har nått att jämföra me.
    informera va försäkringarna hos if täcker å göra offerter till kunden antingen via telefon eler hembesök.

    på if väljer man helt själv hur mycket och när man arbetar vet inte hur de är på momenta....blev lite tveksam nu när ja tittat på deras videos å loggat in på deras intranät.

  • kärleksbarn 05

    BeccaGrodan : skulle du vart me kl 15????
    jo de har ja iofs hört vissa som har men dom som ja vet har har fått via sin mamma eller papap som jobbar inom företaget aldrig sett nått annonseras ut.

    ja e lite tveksam till momenta efter att ha kollat igenom deras sida...har du kollat igenom???

    carina p: (va de så du hete som jobbat där)??????????
    hur funkar de me arbetstiden???
    ja hitta nått om 8-12.15??? e man tvungen att arbeta dom tiderna ellér kan man styra själv???
    e de tvunget att va alla dagar i veckan???
    oj många frågor
    men du e ju proffs på området så bäst å fråga du har ju varit i branchen
    jobba du där länge??? eller kanske fortfarande tom.
    om du slutat varför??
    va de lätt??
    den utbildningen dom talr om som e 3 dagar hur förlägsden å e de hemifrån??
    kan man ta den när de passar eller är de bestämda dagar å tider??
    hoppas du kan hjälpa mig me lite svar iför morgondagen.

  • Skärgårdsfru

    Vad menas med telefonkonferens?


    Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • kärleksbarn 05

    Skärgårdsfru : ingen anning men anntar att d ee flera som interjuvas samtidigt.

    jag strök mig från konferansen efter mail kontakt me nån rekryterare från momenta.
    va lite väl uppbundet me timmarna man skulle jobba.
    så tar å satsar på mitt if istället där väljer ja ju själv när ja har tid och lust å inget tvång hur länge jag ska sitta per dag utan arbete helt under eget ansvar

    carina p: fick svara från rekryteraren här under fm så fick alal svar ja sökte

  • kärleksbarn 05

    såg företen att d eva några hemifrån jobb på ams ute nu....dock bara försäljningsjobb.

  • maruttan

    kärleksbarn05: Nej bor mer åt Västerås hållet så det kanske inte är rätt område?


    Amo ergo sum
  • carina p

    kärleksbarn 05: Förlåt att jag inte svarade på dina frågor. Har inte haft datorn igång på flera dagar. Inte förrän nu. Jag är sjuk så jag har inte haft ork till att sitta vid datorn. Lunginflammation som började på höger sida men nu har gått över till vänster också. KÄnner mig allt annat än pigg.

    Jobbet på Momenta var faktiskt bra, tyckte jag. Anledningen till att jag slutade var att jag dels separerade, och dels hade ett barn som var väldigt sjukt. Så det gick inte att sitta i telefon då. Mådde inte så bra själv, och då gör man heller inget bra jobb. Men jag har sagt att jag kommer tillbaka till Momenta igen snart. Tycker att det är ett bra alternativ under tiden som man söker andra jobb.

    Nu ska jag sätta mig och gosa lite med mina flickor innan de ska i säng. Kommer tillbaka hit igen senare ikväll, om jag orkar....

    Många kramar från

    Carina Persson


    mamma till tre underbara barn och en liten ängel
  • kärleksbarn 05

    maruttan : nja de va nog fel håll...i västerås me omnejd har dom redan ett team som precis blev färdiga me utbildning.
    så nu va de örebro + lite söder och norr som gällde dessvärre.
    kan ju hålla öronen öppna fall dom kommer dra igång nått åt de hållet igen eller utöka med säljare.
    min chef har ju hela mellan sverige

    Carina p: de förstår ja att du inte haft datorn på när du varit så sjuk
    de skulle inte ja heller orkat.
    hoppas du piggnar på dig snart
    tack för infon
    jag avböjde intervjuen för ja har ju redan ett heltidsjobb som är fast som ja gått ner i procent på till 80% nu när grabben e så liten...sen har ja ju if som räknas som ca 20% så de blir ju typ heltid ialla fall
    kan ju inte jobba ihjäl mig
    kanske hoppar på de till nästa mammaledighet istället
    då kan de va skönt å dryga ut kassan lite så man kan snåla ännu mer på fp dagarna

Svar på tråden någon med tips på extrajobb hemmifrån...