• spöket labans mamma

varning alla bonusmammor!

Vill varna för falska människor under denna tråd.
    Jag är en av många som fått mina inlägg utdragna och upplästa för människor som inte bör läsa vissa inlägg i trådarna.

Se upp mad vad ni skriver. Tyvärr verkar det finnas en hel del människor som inte har bättre saker för sig än att lägga sig i andras liv.

Om nu ni personer läser detta: jag tycker så himla synd om er. Och jag hoppas ni i framtiden får ett mer innehållsrikt liv. Så ni slipper "oroa" er för oss andra och våra liv.

• Svar på tråden varning alla bonusmammor!
  • Birgitta2

Jag förstår inte... vad menar du? Får man inte läsa upp trådar för andra människor? Eller...? Detta är ju ett forum för alla, och inte ett hemligt sällskap. Eller missförstår jag dig?

• biomedbonus

Jag förstår inte heller?? har dina trådar och svar används MOT dig av fl människor i andra trådar?

• spöket labans mamma

När man gör det för att såra andra människor är det rent ut sagt elakt.

För mig är trådarna ett sätt att skriva av sig till likasinniga som har samma problem.

varför luska reda på vem som har skrivit vad. Klippa och klistra ihop det och sedan ge det till människor som inte har med det att göra.
    Det kaller jag ett sjukt beteende.

• annica72

Internet är offentligt och kan läsas, sparas och skrivas ut av vem som helst i vilka som helst syften. Det måste man vara medveten om när man skriver i diskussionsforum.

• biomedbonus
    spöket labans mamma skrev 2006-11-23 15:58:36 följande:
    När man gör det för att såra andra människor är det rent ut sagt elakt.För mig är trådarna ett sätt att skriva av sig till likasinniga som har samma problem.varför luska reda på vem som har skrivit vad. Klippa och klistra ihop det och sedan ge det till människor som inte har med det att göra.Det kaller jag ett sjukt beteende.
    jo det är sjukt......de borde kanske skaffa ett liv, vem fan har tid å sitta å fixa ihop texter?
  • spöket labans mamma

ok kanske lite luddigt.
    Tar det från början. Skriver ganska ofa i de här trådarna... En dag fick någon reda på vem jag var.

Orkade läsa alla mina inlägg . Klippte ihop om , skrev ut dom och lämnade alla inläggen till någon som inte skulle läsa dom.

Visst vem som helst får givetvis läsa mina inägg i trådarna... men att någon överhuvidtage orkade skriva ut dom... det tar priset.

• biomedbonus

Du förstår TS det är därför man kan vara anonym om man vill lämna ut  biomammor för det är väl det du kan ha gjort eller  

• spöket labans mamma

Tycker inte det ska behövas. Hon får gärnaläsa mina inlägg här om hon vill.
    Jag har inget att dölja.
    Det är personen som har gjort det jag blir arg på.
    Att orka.... suck.
    Ja ja det är bara att skratta åt det :)
    ska bara bli kul att få reda på vem det var. Det kommer nog fram så småningom.

• biomedbonus

men det är en regel att inte lämna ut känsliga informationer om andra Men det kanske du inte har gjort.

Jag förstår att du är sur , det var omoget gjort av personen.

• mamma till busungar

Visst kan jag förstå att du är förbannad!

Men tänk tillbaka på det du skrivit och vad du hade i din presentation TS. Här fanns både barnens namn, ålder och vilken stad de bor i...(stan är liten)

Sen skriva saker som är urdjävliga gentemot de barn du redan lämnat ut i din presentation...som inte på något sätt kan försvara sig...jag tycker det tyder på total avsaknad av mognad och vuxenansvar. I nästa inlägg sedan skriva att du bara vill göra vad som är bäst för barnen...rimmar illa i mina öron eller vad tycker du???
    Tydligen är det ju någon som tog vuxenansvar iallafall och såg till att du tog bort din "utlämnande" presentation, böt signatur och nu kanske du tänker dig för innan du lämnar ut andra personer på samma sätt igen (framför allt barn).

• erica78

mamma till busungar->..fortfarande..många skriver här för att lätta sina hjärtan så att man orkar med vardagen. och för många hjälper det att skriva av sig till andra med liknande problem. känner någon igen personen så kan kanske skriva i göstboken till personen att man tycker det har gått för långt, men att springa runt i staden som värsta hysteriska skvallerbytta, med mission att såra någon och också hoppas på att kanske lyckas förstöra relationer. det är lågt!!

• mamma till busungar

Jag förstår precis vad du menar erica78 men i hela denna soppa så fanns det två barn som hängdes ut och kallades både det ena och det andra i inläggen.
    Att skriva att en 9-åring är bitchig är i mina öron att gå över alla gränser. När man dessutom precis vet vem denna flicka hon skriver om är så ser man tillslut rött.
    En bonusmamma som samtidigt säger att hon inte visar något för barnen eller att hon bara vill vad som är bäst för barnen så går inte ekvationen ihop.
    Visst är man frustrerad...(jag vet)och visst kan man vara förbannad på bonusbarnen och deras mamma men måste man lämna ut barnens identiteter på nätet utan att ens blinka?

Vi pratar fortfarande om barn...BARN!
    De som har två personer i sitt liv som betyder mer än allt annat i hela deras världen...MAMMA OCH PAPPA. Att pappas nya sedan helt utan skrupler lämnar ut både namn, ålder och bostadsort för alla att ventilera sig...Nej du! Lite jävla måtta får det vara.
    Skriv av er, spy galla allt som ni bara vill...men låt barnen vara anonyma. DE HAR INTE VALT SIN FAMILJESITUATION DET HAR TVÅ VUXNA GJORT ÅT DEM...

• spöket labans mamma

Min mening avr att skriva av mig till likasinniga och få rensa mina tankar och ibland ilska till de som är i en liknande sits.

Men hur barnen behandlas här hemma är en helt annan sak som de svallertanter utan liv kanske ska ta reda på innan de målar fan på väggen.

• mamma till busungar

Men fortfarande....Två BARN utelämnas helt och hållet, två omyndiga helt försvarslösa BARN. Skriv av dig, spy galla...men nämn inte barnens namn...

Det är ju jättemånga som skriver i detta forum om sina jobbiga styv/bonusbarn men namnen är och förblir outlämnade.

Skulle du bli glad om någon skrev om din "bebbe" att han var ouppfostrad, djävlig och elak och dessutom lämnade ut hans namn, föräldrar och bostadsort? Skulle inte tro det...lite självinsikt tack!

Hur vet du att det inte är någon annan bonusmamma som har lämnat pappren till den som nu inte skulle veta något? Kanske någon som själv skriver på denna sida men som också tycker du har gått för långt??? Som jag skrivit sist...stan är för liten för att tro att man ska kunna vara anonym när man lämnar ut alla de uppgifter du valde att lämna ut.

• mamma till busungar

jag förstår att du tycker som du tycker...men jag hoppas du förstår att mamman till de barn du skriver om reagerar som hon gör...

För övrigt så skiter jag fullständigt i vad du skriver och om vem... så länge de är myndiga och kan försvara sig själv.
    Tyvärr så är vi ganska många som har reagerat och ifrågasatt varför en vuxen människa kan ha ett behov av att skriva så omogna och elaka saker om två barn, som dessutom är barn till ens sambo...

Jag förstår den som lämnade pappren till rätt person (biomamman) och jag måste säga att skulle detta hända mig så hoppas jag att någon gjort samma sak. Hade jag varit din sambo och pappa till de barnen du så tydligt inte tycker om så hade jag mått asdåligt och hela tiden känna att jag måste välja bort dem för att ha en bra hemmamiljö med dig...sorry...ingen exemplarisk bonusmamma i mina öron(ögon).

• Fridaelvira

Läst vad du skrivit och kan inte fatta hur man har tid och energi att hålla på så. Som nån skrev tidigare! Vissa människor borde skaffa sig ett liv! Sen visst är interet o detta forum offentligt men man kan verkligen fråga sig vad man har för problem när man går så långt..... Försök att inte bry dig! Man måste få uttrycka sina tankar o funderingar med andra människor och jag tycker att detta är ett bra forum för det. Det är inte alltid guld och gröna skogar att vara bonusförälder, den som påstår det är nog en väldigt lyckligt lottad person eller så ljuger man. Ha det gott o ta hand om dig!!! Kram

• mamma till busungar

wow wow wow, stopp och belägg...jag är INTE personen som överlämnat dokumentet, däremot vet jag varför, av vem och på vilket sätt det har överlämnats.
    Jag har full förståelse för att livet som bonusmamma inte är guld och gröna skogar(befinner mig där själv), men om och när jag väljer att skriva av mig så kommer jag under inga omständigheter skriva så mycket att man direkt kan se vem familjen är. Barnen är(även om de inte är mina) helt enkelt ointressant för alla att läsa om det är problemen man är intresserad av att ventilera.

Tänk dig att någon skrev en massa skit titulerade barnen med massa skällsord, om barn som står dig nära på något sätt...jag hade reagerat, garanterat.

• spöket labans mamma

eftersom mitt sista inlägg togs bort av någon anledning. Gör jag ett avslut igen.

Jag hoppas verkligen att ingen ska behöva råka ut för en så falsk och bitter människa/or som jag gjorde.
    Förstår verkligen inte vad de människorna får ut för något av det hela. kanske mår de själva väldigt dåligt,vad vet jag.

Men den som drabbades värst i den här soppan var faktiskt biomamman. Jag hade gärna besparat henne från att läsa om hennes barns fel och brister. Jag vet själv som mamma är det inte alltid kul att höra sanningen om sina barn.

Synd bara att personen i frågan inte hade tagit med det positiva om barnen när de endå höll på att dra ut sidor.Och letat reda på de trådrana där jag berömde dom.Men nej de hittade min gnälltråd som var till för att "skrika av sig" Det är lätt att dömma någon när man inte ser en helhet.

Tur att det finns de bonusföräldrar som förstår att man måste få prata ut och skriva av sig när det finns bonusar man kommer sämre överens med, för att orka med de veckor man har dom.
    Ni ger mig kraft att ta nya tag :) Kramar på er

Svar på tråden varning alla bonusmammor!