Pergotime?
Någon som försökt bli gravid länge men lyckats först efter att ha tagit pergotime? Hur länge försökte ni innan pergo? Och hur många kurer behövde ni? Äter min första kur nu, så jag är lite nyfiken..
Någon som försökt bli gravid länge men lyckats först efter att ha tagit pergotime? Hur länge försökte ni innan pergo? Och hur många kurer behövde ni? Äter min första kur nu, så jag är lite nyfiken..
vi försökte bli gravida i över 3 år. tror vi blev gravida efter 3 olika omgångar pergotime enkeldos.
nu väntar vi vårt första barn.går snart in i v 38
lycka till
Halloj,
Min fråga är då: åt ni Pergotime i kombination med något annat, t ex inseminering? Vi har inte haft problem med att bli gravida - att behålla fostret är det knepiga. Men med Pergo blev vi inte ens gravida*suck. Så nu slängde jag pillren i sopen och kör det 'au naturel'.
Må bäst,
K
Jag försökte i 1.5 år före Pergo, blev gravid på andra enkelkuren. Gynekologen bekräftade att jag sällan eller aldrig har ägglossning och att jag troligast aldrig blivit gravid om vi inte fått hjälp.
Med Pergo gick det däremot snabbt och lätt.
Lycka till!
Vi blev gravida efter andra pergokuren, enkel! Fast det är helt overklgt färskt, vågar knappt tro det! På eget initiativ har jag även ätit vitamin B6, vet ej om det påverkat men vi har iallafall ett pluss!!!
Grattis ZoA!
äter oxå pewrgo.. 2 kurer före sommaren ochnu på min tredje.. kan man blnada t ex folsyra och pergo?? kanske lite dumt.. jag kan ju äta det efter pergo kuren...
Vi försökte två år på egen hand, blev sedan gravid på femte kuren Pergo. Mannen reste en del under Pergo-månaderna så det var lite svårt att pricka. Sen har jag blivit gravid ytterligare två gånger med Pergo, på fjärde och nu tredje försöket.
Vi försökte i 1,5 år och plussade på andra enkel kuren.
Det skulle vart den sista kuren som min gyn gick med på att skriva ut, eftersom hon ville att min man skulle lämna in sitt spermaprov. Dagen innan vi skulle in med det så plussade jag !;-D
Hallå.Jag åt en kur & jag blev med barn.Så kul.Blev + i dag..Kram lycka till
Grattis storasyster2. jag hoppas oxå på att bli det!!!!!
hej.. ska oxå börja min första kur pergo efter 2,5 års försök... förlåt att jag lånar din tråd nu Akire.. men e det någon som fått spruta oxå utskrivna - ovitrelle?
hej vi har försökt i 3år innan jag började använda pergotime började med dom förra året 2005 i nov. i jan var jag gravid men 1 mars tyvärr fick jag utomhavandeskap och fick ta bort min högra äggledare men. nu är jag gravid igen på pergotime är bara i v6 men har två små hjärtan som slår innom mig och det känns underbart
Försökte i drygt 1,5 år och blev sen gravid på första kuren. Resultatet är trillingar som nu är snart 8 mån.
vet någon hur långt tid det tar innan man kan se om man är gravid...
Hej!
Har precis registrerat mig och tänkte göra mitt första inlägg
Jag fick MA i december förra året och har sedan dess haft problem med att bli gravid. Det tog 6(!) månader innan mensen kom tillbaka och nu har jag precis varit hos gynekologen och fått lindrig PCO konstaterad. Har käkat min första pergokur (enkel) nu och tänkte höra när ni andra som äter brukar få er äl?
Är på dag 11 nu och hoppas,hoppas,hoppas(!!!) verkligen på en äl som ger något resultat. Känner inget ännu, men antar att det ännu är lite tidigt...
vi + ad efter första kuren är nu i vecka 8!!!
vi hadde försökt skaffa barn i ca4 år åt en dubbel pregokur sen uppehåll 1mån och då gravid innan det var dags för en ny omgång.
vi hade försökt i 2 år innan jag började med pergo. vart gravid efter ett år med pergo och väntar nu tvillingar.