• Makenzi

En lugnande länk

Hej alla som väntar ni som väntar och ni som inte vågar skaffa barn just pga rädsla inför att föda. här klistrar jag in tråden jag startade just för att lugna er som mår dåligt över/inför detta.
    Stor KRAM på er alla!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m12036637.html

• Svar på tråden En lugnande länk
  • madelyn

Makenzi och Carråå,
    Tack för era svar, jag känner mig faktiskt lite lugnare nu

• Mizzz

Tidningarna tar ju upp det negativa som om det skulle vara vardag och hända alla. Läser man lite mer ser man att det bara är ett fåtal som faktisk får dessa problem, och de är ändå i de aldra flesta fall möjliga att fixa med dagens sjukvård. Det är dock ganska vanligt att man brister, med dessa är knappt värda att nämna eftersom de är små och läker så bra

Jag har en liten pojke i magen :D
  • Makenzi

Vita damen: Lycka till och grattis till bebisen

Madelyn: Bra, du kan verkligen koppla av när det gäller detta, tro mig

• turpis

Vilken fin och inspirerande berättelse! Jag är i v. 37 och känner mig lugn och trygg inför förlossningen. Har gått profylaxkurs men varit dålig på att öva hemma (ska...). Hur som så känner jag som du, att jag kommer att vara i goda händer, känner väldigt stort förtroende för barnmorskorna och har tänkt att den här inställningen nog kommer vara till hjälp. Känner mig stärkt i det efter att ha läst din berättelse! Tack!

• Wahlentina

Tack för en jättefin förlosningsberättelse Makenzi! Precis vad man behöver läsa/höra när man är i v.36
    Har du eller någon annan tips på bra Internet-sidor med andnings/avslappningsövningar.

• Makenzi

turpis: Härligt, stort lycka till och grattis till bebben !!!

Wahlentina: Taaack och grattis till bebben=) Jag hittade lite matnyttigt på nätet både här och var, men rådet är att du googlar efter tips på övningar o.s.v.=)

• luckynr7

skönt att du hade en bra förlossning. min syster låg över 24 timmar. till sist blev det sugklockan. hon sa att det kändes som de vände henne ut och in.

• Makenzi

Ja jag hade som sagt var sugklocka oxå men det hela var över innan jag knappt hann blinka . givetvis är det en stor fysisk känsla när lilla barnet lämnar ens kropp och med sugklocka går det ju i regel undan så det är säkert olika hur man upplever det.

• Catavento

Jättefint Makenzi. Måste tacka dig för din berättelse.
    Tårarna kom när jag läste det och nu är jag också övertygad att VI KAN!

Jag skaffade Profylaxträning i DVD, och började träna igår med min man. Andningsövningarna gjorde mig helt avslappnad och lugn. Hoppas att det ger samma effekt när det blir min tur.

• Makenzi

Du ska se att det kommer gå bra tre ord att minnas när det är dags är : Tillit, lugn och acceptans=)
    Vi kan det här=) Vi är skapade att bringa liv och DET är fantastiskt!!!

STOR KRAM

• Miss Kanel

Å vilken härlig berättelse! Tack!!

• Lyndi

Härlig berättelse du delar med dig av! Tårar i mina ögon iaf! Nu gav du mig peppning...

• Makenzi

Lyndi: Hääääärligt och underbart att höra

• mostriciattolo

Tack for en fin berattelse. Jag blev rord.
    Jag boljar lite fram och tillbaka, mellan tilltro till min kropp och radsla infor det som komma skall. Ar ganska nervos av mig och ar lite radd att jag inte ska lyckas halla mig lugn nar varkarna borjar. ( har bf 19e mars )

Svar på tråden En lugnande länk