• Boni

Hur blödde ni efter missfall och skrapning?

Hej! Jag fick missfall för tre veckor sedan, var i v.16! Skrapades samma kväll, förlorade massor med blod! Fick även blodtransfertion dagen efter. En vecka senare fick jag skrapas igen för allt var tydligen inte borta. Har blött sen dess, ungefär som en vanlig mensblödning i mängd. Nu trodde jag att det var på upphällningen, för blodet började mörkna. Men nu kommer det lite mer klumpvis (blandat med seg flytning) mest på morgonen. Hade även molvärk i lör-tis och ont i äggstock.
    Kan det vara ägglossning på gång??? Hur hade ni det efter skrapning???

• Svar på tråden Hur blödde ni efter missfall och skrapning?
  • Boni

Jag pratade med sjukhuset i dag! De sa att man kan blöda så länge (3 veckor), men blöder jag mer än en vecka till måste jag kontakta dem!

• EMR

Stackars dig! Efter mitt missfall och skrapning i vintras (även jag fick blodtransfusioner efteråt, det var ganska dramatiskt allting) så blödde jag otroligt nog i bara tre, fyra dagar.

Lycka till med nästa graviditet!

• Grebban

Jag blödde ordentligt i tre veckor och blodblandade flytningar en vecka, alltså totalt 4 veckor med skydd....exakt 4 veckor efter kom min mens igen. Kram!

• greta2

Jag blödde i 4-5 veckor efter skrapningen. Var i v14 då MA upptäcktes. Mensen kom sedan 4 veckor senare.

• Boni

Tack för svaren! Då är det inget konstigt med tre-fyra veckors blödning då!

• Boni

Det verkar som att blödningen nästan ökar nu och är lite vätskeutblandad!? Undrar om mensen kan sätta igång så fort efter en skrapning!?

• Boni

Nu är det mer vätska och mindre blod!? Kanske är det på väg att sluta!?

• Lillmaysan

Jag fick ett missfall i vecka 10 och efter skrapningen blödde jag i 5 månader. I slutet blödde jag till och från hela tiden. De sa hela tiden att det var normalt men det var det inte fick jag veta sen, de hade kunna hjälpt mig men det gjorde de inte. Fast jag blödde så hade jag regelbunden mens hela tiden, då tilltog blödningen. Det hela slutade med att jag var gravid på nytt.

• greta2

Lillmaysan! Vad hade de för svar på det? Att du blödde så länge?

• Lillmaysan

De hade inget svar, det enda de sa var att det var helt normalt. Jag ringde flera gånger och var dit på kontroller men hela tiden var det normalt. Slutligen åkte jag in akut för jag blödde så mkt och då sa det att det kanske inte var normalt men det händer i bland. Det var en skit jobbig tid kan jag lova!!

• greta2

Det förstår jag. Speciellt som jag skulle tro att du bara ville bli av med hela och kunna ta nya tag! Så kände i alla fall jag.

• Boni

Hur kan de säga att det är normalt att blöda 5 mån!!!??? Ursäkta mig, men vad är det för läkare??? Det låter jättejobbigt! Gick graviditeten bra?

• Boni

Jag slutade blöda nu efter exakt 4 veckor och jag tyckte det var jobbigt! Fick direkt en urinvägsinfektion eller i alla fall känningar vid första "mysstunden"!!!

• Lillmaysan

Ja graviditeten gick bra, jag blödde dock de tio första veckorna men annars gick det bra.
    Jag håller helt och hållet med dig om hur man kan säga att det är normalt men det sa alla läkare jag kom till. Det var skitjobbigt men det var värt det när lillan kom
    Va skönt att du slutat blöda! Ja det är ju lätt att få infektioner när man har gjort en skrapning. Jag fick tipset att tvätta mig med olja (typ matolja) i underlivet varje gång jag duschade och det var jättebra.

Svar på tråden Hur blödde ni efter missfall och skrapning?