• filifjonkis

Hur tidigt kan man se om det är tvillingar

Ska på ett tidigt UL på tisdag och är då i v.7+1. Kan man redan då se om det är en eller fler som bor därinne?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man se om det är tvillingar
  • Jacqueline

vet att man kan se allt på VUL iallafall eftersom du är "tidig" så syns troligtvis inget om man skulle göra vanligt UL

• Sthlm1979

Hej, om du ska på ett vul, vilket det antagligen är, så kan de se att det är tvillingar. Jag fick se mina tvillingar i v 6+4 första gången. Tyvärr slutade det i mf.

Lycka till!

~~~~~~~~Dum spiro, spero~~~~~~~~
  • Puff Mummy

Du ska väl göra VUL? Då kan du iallafall se om du väntar tvåäggstvillingar. Gjorde själv VUL i v7+3 efter IVF och då syntes två foster, men läkaren såg bara ett hjärta. Nästa gång syntes två pickande hjärtan.

Lycka till - hoppas det är två!

• filifjonkis

Vet faktiskt inte om det blir VUL eller UL, hon sa bara tidigt ultraljud, men antar att den borde vara VUL eftersom det är så tidigt.

• Sthlm1979

Man ser inget så tidigt på UL så det måste vara vul du ska på. Lycka till!

~~~~~~~~Dum spiro, spero~~~~~~~~
  • Baires

Hos mig såg man tydligt två fostersäckar och två pytteembryon i vecka 6 + nåt. Tydligt åtskilda, det är ju lättare att se tidigt om det är tvåäggstvillingar. Precis som för Puff Mummy såg dock gynekologen bara ett hjärta och förberedde oss på att det bara skulle vara en kvar nästa gång. Han hade dock fel.

• Eskobar77

Jag var precis i gränslandet vecka 5-6 när man på VUL upptäckte att jag väntade tvåäggstvillingar. Tyvärr slutade det i mf v. 13

• Horribly

När det gäller enäggstvillingar, NÄR delar sig ägget? Går det att se innan ET?

Svar på tråden Hur tidigt kan man se om det är tvillingar