• mimmis

ska det kännas så här

jo testa + i nu i lördags , borde ju såklart vara jätteglad , men jag känner mej nästan lite deprimerad och lessen är lite orolig för att få missfall , har lite ont i magen visst det är normalt och en konstig smak imunnen men däremot så började det igår med att känns konstigt längst ner i ryggen nästan moler eller vad man ska kalla det för ,är det någon som är gravid som känner så i bak i ryggen .

• Svar på tråden ska det kännas så här
  • gnagaren
    Hihi... *sorry*

Det är dom härliga gravhormonerna!!

GRATTIS!!!!!!!!!
    Mamma till en NPF:are
  • gnagaren
    Oj din fråga.

Ja, livmodern växer och det kan spänna både i magen som mensvärk och ljumskarna och ryggen
    Mamma till en NPF:are
  • mimmis

ok tack gnagaren man får väl hoppas på att det är så att det är lvmodern som växer , har ju inte varit gravid på många år nu så man har ju glömt av hur det kan kännas så man blir ju lite orolig ska försöka slapppna av lite .

• Hatter

Vänj dig vid känslan...du har en livstid av oroskänslor framför dig, man slutar nog aldrig att oroa sig över sina barn. Grattis :)

• Grebban

Kan ni känna stickningar/ ilningar i magen????Lite orolig....

• Olivia2006

Jag hade liknande känningar när jag blev gravid. Oroa dig inte. Det är nog bara livmodern som växer o "ställer om sig".

• Horribly

Jag testade också plus idag, tjuvtestat 5 dagar före utsatt tid, så vågar inte vara allt för optimistisk. Har genomgått IVF och hade ET 29/11 med ett långtidsodlat ägg, och fick mensvärk som sjutton runt den 5 dec (fullmåne, då jag "brukar" ha min mens), sedan har det varit lugnt.

Jag har inte känt någonting alls förrän igår, då jag började få ont runt äggstockarna, å livmodern, samt hugg bak i ryggen. Kändes inte som min vanliga mensvärk (brukar ligga i fosterställning,gråta och ha dödskänslor tills alvedonen sätter in), så förstår din oro till fullo, har den själv. Är så himla rädd för att få tidigt missfall.

Men jag håller tummarna här för oss båda på att det ska gå bra.

• cafyr

Grattis tjejer.
    Testade också plus i går, två dgr över tiden.
    Får hoppas det går vägen denna gång.
    Hoppas, hoppas, hoppas
    MA 2 maj 2006, v 20 fick föda fram flickan :(
    MF 15 sep 2005, v 10

• millan35

jag känner också av mens smärtor är orolig som bara den att något ska gå fel men en vännina till mig sa att om jag mådde illa så satt ägget fast ordentligt! så tack gode gud att jag mår illa. jag är i vecka 8.kram och lycka till....

• mimmis

grattis ni andra som oxå plussat , jo den här mens värken ska väl kanske vara där fast det känns hela tiden osm mensen ska komma när som helst haft ganska ont tilloch från i ländryggen försöker att inte oroa mej så mycket men vissa stunder känns det svårare att låta bli å oroa sej , mår bara lite illa emellanåt men ärju bara i v.6 (5+5) men ha så det gott och lycka till

Svar på tråden ska det kännas så här