• Desse

hur stor mängd sperma är normalt ??

Hallå !!!!
    vi har precis påbörjat utredningen och min man har lämnat sitt prov. Han sa att han bara fick ut lite på botten, att det var svårt att få till det där på en sjukhustoa och det förstår jag mer en väl. Men nu undrar jag hur mycket är normalt att det blir ??? Just nu finns det ju bara den här utredningen i huvudet.
    Tack alla ni för stöd och svar !!!!
    Kram Desse

• Svar på tråden hur stor mängd sperma är normalt ??
  • Carro1978

Jag tror inte mängden har betydelse, utan aktiviteten....
    Min sambo har lämnat två ggr för att spara pga sjukdom, första gången var inte mycket, men andra gånger var lite mer. Men de har inte sagt något om det.....

Mamma till Rasmus 4,5 månad & ängeln Gabriel som blev 3½ år! www.nogg.se/rasmus
  • sweedy

2-5 ml är normalt, så det blir ju inte så mycket i koppen. Men som sagt, det är ju inte bara mängden som har betydelse. De räknar antal, antal rörliga, antal normalt formade, så är det mängden per ml som räknas. Det ska vara minst 20 miljoner per ml, antal % rörliga och det har jag inte i huvudet.

Längtar och väntar...
  • Sadgirl

Min man fick bara ihop 0,5 ml första gången, men då var han jättenervös och stressad. Andra gången fixade vi det hemma och då blev det 4 ml.

Svar på tråden hur stor mängd sperma är normalt ??