• busbrud

85:or som vill ha barn

En sida för 85:or som vill ha barn inom en snar framtid.

Själv vill ja ha barn, men min sambo vill vänta

♥ Älskar min underbara man!! ♥
  • Svar på tråden 85:or som vill ha barn
  • Sandrah85

Jag vill har barn och jag är gravid så jag hoppas det löser sig ;)
    Varför vill din sambo vänta? hur gammal är han?

• busbrud
    Sandrah85 skrev 2006-12-07 20:13:08 följande:
    Jag vill har barn och jag är gravid så jag hoppas det löser sig ;)Varför vill din sambo vänta? hur gammal är han?
    Grattis! Han är 24 år och han säger att han inte vill ha nå barn innan han är 25. Och att han inte känner sig redo. Men han fyller 25 nästa år och han har sagt att vi kan prata om det då om vi ska vänta lr börja bebbeverkstan. Men jag vill då absolut inte vänta, så om han säger att han inte vill så måste vi kompromissa. Så att man kommer överns annars när man ska skaffa.

Men om jag skulle bli gravid av misstag så har han sagt att då vill han behålla det.

Var det planerat för er?
  • Sandrah85

Nej det var inte planerat för oss, vi hade egentligen tänkt vänta.. Fast jag slarvade lite med mina minipiller faktiskt. Jag är inte så bra på att ta sånt och vipps så blev jag med barn :D Och vi båda är jätteglada nu faktiskt och hoppas att allting går vägen.. Är i vecka 13 nu :)

• Mamma till Filippa

Bli inte gravid av misstag,om han nu har sagt att han inte är redo och vill vänta... vänta tills han är redo,så kommer ni att få det mycket bättre o de kommer kännas bättre!!
    Även om han blir glad iaf, ja skulle ha väntat tills ni är överens...

• Sandrah85

Jag håller med Lindaaas att man inte ska bli gravid av misstag med flit ^^ Men blir man det av misstag som jag blev, så går det faktiskt bra.. Alla i vår omgivning är så glada så =)

• busbrud
    Lindaaas skrev 2006-12-07 21:32:10 följande:
    Bli inte gravid av misstag,om han nu har sagt att han inte är redo och vill vänta... vänta tills han är redo,så kommer ni att få det mycket bättre o de kommer kännas bättre!!Även om han blir glad iaf, ja skulle ha väntat tills ni är överens...
    Jo, men han kanske vill ha barn om 10-5 år, det vet man ju inte och jag vill inte vänta så länge.
  • busbrud

Asså, när jag skrev misstag så menade jag inte att göra det med flit...skulle aldrig kunna göra nå sånt!!!! Mena typ om kondomen kanske går sönder lr glider av under samlaget, typ...

♥ Älskar min underbara man!! ♥
  • Mamma till Filippa

Ja hoppas du verkligen menade misstag! För att "råka" bli gravid är inte spec moget beteende! Tänk om du själv inte kände dej redo o ville vänta i minst 5 år, och ngn gjorde så emot dej...

Respektera hans önskan, prata annars om det igen o förklara hur du känner, ta sedan ställning till om du vill fortsätta leva med honom och vänta eller kanske gå vidare o hitta ngn som önskar barn lika snart som du själv...

• busbrud

gud vad jag vill ha en bebis nu....varför vill inte min pojkvän det, så j*vla jobbigt Gråter

• lina85

Jag är 85 och vill ha barn, men jag har fått diagnosen PCO-S så vi har det svårare. Min sambo är -80.

• malibos

du måste respektera att han vill vänta, kan du inte det får du gå vidare utan honom.
    kram å lycka till!

• busbrud
    lina85 skrev 2006-12-17 15:21:30 följande:
    Jag är 85 och vill ha barn, men jag har fått diagnosen PCO-S så vi har det svårare. Min sambo är -80.
    Vad är PCO-S?
  • lina85

min pco-s gör att jag har väldigt oregelbunden mens och att jag kanske inte har äl varje gång(beror troligen på min förhöga testosteronhalt), på ett halvår har jag ca 4 mens och kanske en äl... och det är svårt att veta när eftersom det är så oregelbundet. och så funkar inte äl stickorna så bra på oss med pco heller.
    Gå in på PCO under "svårt att få barn" om du vill läsa mer...

Svar på tråden 85:or som vill ha barn