• Anonym (masken)

Har någon ätit vermox mot springmask innan ni visste om ni var gravida?

Har ångest. Jag har fått äckliga springmaskar och eftersom jag haft det förut så vet jag att Vanquin inte hjälper. Vaknade mitt i natten och av bara farten åt jag en Vermoxtablett, som man tydligen inte ska äta under graviditet. Tänkte att det säkert inte är någon fara eftersom jag bara var en vecka efter ägglossningen-

Har jag fel? Har någon ätit Vermox eller anna farlig medicin innan ni vetat om ni var gravida eller ej?

Tack!

• Svar på tråden Har någon ätit vermox mot springmask innan ni visste om ni var gravida?
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Nee, jag har svårt at tänka mig att de skulle påverka nått me bebben.
    Du vet ju inte ens om du va gravid då ännu, ägget fäster ju inte förrens efter ca 10 dagar.
    Andas ut du, å tänk inte på de.
    Jag käkade trteo mot huvudvärk å då va ja gravid utan att veta de, å de ska man inte äta.
    Mask tabletter har jag inte käkat men de e säkert ingen fara.
    Kramis hoppas du blev av me masken :)

• Anonym (masken)

tack! blir lite nojjig. Någon mer som vet?

• Anonym (masken)

• Anonym (masken)

ingen?

• Anonym (*undrar*)

Du skriver att vanquin inte hjälper, är det sant??

För jag har undrat hur min ena son som gick på dagis just då, kunde få springmask OM och OM igen och vi behandlade HELA familjen om och om igen...HÖLL på att bli GALEN!!!

Kan det bero på att medicinen inte hjälpte alltså???

• Anonym (masken)

Den är inte lika stark som vermox, och när jag tagit vanquin kom masken tillbaka. Efter en kur med vermox höll den sig borta länge. Jag verkar vara en sån som lätt blir smittad dessutom, jobbar med barn... SUCK!

• Anonym (*undrar*)

okej, då kanske vi är lite i samma sits...jag har två barn och jobbar med barn *suckar* Men visst måste det väl vara fler som får det ofta än bara vi...för nånstans måste det ju komma ifrån!!??

• Anonym (masken)

tror kanske att man inte pratar om det. Läste att 10-30% av alla förskolebarn har det. Dessutom är det ju jämt slut på medicin på apoteket....

• Pedagogmamman

Hur gick det för dig sen??

Jag tror att jag är gravid. Tog vermox dagen då jag egentligen skulle fått min mens. Mensen är nu 6 dagar sen. Är så orolig!

Svar på tråden Har någon ätit vermox mot springmask innan ni visste om ni var gravida?