• frufjäril

tidiga grav.symtom

Har försökt så länge bli med barn och nu äntligen idag har jag plussat!!!Eftersom jag alla långa månader har varit desperat efter att få läsa om tidiga gravsymtom så vill jag "bidra" med mina. Kan kanske vara till hjälp för någon symtomjägare där ute...Jag kände hugg och stickningar i "tjejmagen", har trott flera dagar att mensen nog är på G, men det var det alltså inte! men det har kännts lite annorlunda mot mensvärk- det har liksom kommit och gått mer än ihållande värk. Första riktiga känningarna var 3 dagar innan BIM. Men de första stickningarna kom faktiskt hela 5 dagar innan BIM- de kändes långt ner, bakom blygbenet kändes det som. Öm i brösten blev jag först idag, 1 dag efter BIM. Mer kissnödig har jag också blivit (också det ca 3 dagar innan BIM).
    Lycka till alla ni där ute som kämpar och längtar. jag vet hur det känns...har försökt i två år nu och precis startat utredning! men så idag...halleluja! kram på er alla tappra!

• Svar på tråden tidiga grav.symtom
  • tovelito

tack de här orden behövde jag verkligen höra....
    blev skitdeppig idag då ja kände stickningar långt ner från och till å nu är ja 5 dar innan bim. Tror det är mens men efter det här kanske mina förhoppningar stärks något. Bara å vänta och se helt enkelt. Har ett barn sen tidigare men det var 7 år sedan som ja blev gravid så nu känns det som om man är nybörjare på det här med grav.symtom

• Fru hopplös

Grattis frufjäril! Du vet vad vi "kämpare" vill höra Kram/Fru H

• Flindran

Grattis!
    Testade plus den 9/12 efter mitt första IVF och hade precis som du huggsmärta ganska långt ner i magen, var ju såklart helt övertygad om att det var mensen och när jag fick en blodblandad flytning dagen innan testdagen bröt jag nästan ihop, men det visade sig att jag är gravid iaf, har nu gjort 3(!) test till bara för att vara säker, och alla med lika starka plus!
    Så det kan funka när man minst anar det!

• pap78

GRAAAAAAAAAAATIIIIIIIIIIIIIIIS frufjäril!!! =)

Upplyftande att höra en sån solskenshistoria!!

Kanske man ska hoppas lite då, fick också molande värk, men inte så starkt som mensvärk några dagar efter ÄL, i fredags på dag 5-6 efter ÄL fick jag ihållande håll/stickningar i ena delen av tjejmagen som höll i sig i cirka 30 sekunder/1 minut.

Hade du känt detta någon gång innan?

• Grebban

FRUFJÄRIL: grattis!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden tidiga grav.symtom