• Gladsillen

Ny mobiltelefon!

Ska köpa ny mobil i veckan och binda om mitt Comviq-abb.

Väljer lite mellan Sony-Ericsson K610i och S-E K800i. Såvitt jag förstår är den enda riktiga skillnaden att 800:an har större skärm och bättre kamera med bildstabilisering, blixt, etc.
    Så om man inte behöver en bättre kamera (har redan en bra digitalkamera) så kan man spara pengar på att ta 610i. Stämmer detta? Har någon andra åsikter? Erfarenheter av 610:an och 800:an?

• Svar på tråden Ny mobiltelefon!
  • robbank

Tjenare, har kollat runt en hel del själv efter ny nalle
    och skillnaden är framförallt kameran samt att 800:an har radio
    , är väl kanske också en bättre telefon, mer lull lull så att säga, men ärligt är den värd det dubbla i pris som den ändå kostar... om jag var du skulle jag nöja mig med k 610 om jag inte nödvändigt vill ha en super kamera som det verkligen är i 800. Jag själv har haft olika SE-lurar men valde nu en samsung
    e-900...en skjuthistoria med hyfsad kamera och mp3 också samt superball och framförallt mycket mindre än huvudsakligen se-800,
    för den är stor den. 610 är ju mer slimmad.
    Lycka till med ditt val

• Christian

K610an har en i verkligheten betydligt sämre batteri standby tid än K800.
    Du kan inte zooma om du ska ta kort med K610.

Hoppas bara att du inte får problem med ditt comviq kort i den telefon du väljer. Lätt hänt med SonyEricsson och Comviq/Tele2.

Längtar efter en Lukas eller Tindra, 2007-01-03
  • Gladsillen

Hej igen!
    Det blev en K610 och jag är riktigt nöjd med valet. En bra telefon helt enkelt!
    Inga problem med sim-kortet, Christian!

• Christian

Gladsillen - borde ändå fundera på att byta kort ifall det sim-kort du har är gammalt.Annars kan standby tiden bli ännu sämre.(och täckningen blir inte bättre) Så bra att du är nöjd.Hoppas jag inte fått det att låta som den inte alls är bra! För det är en bra mobil.

Längtar efter en Lukas eller Tindra, 2007-01-03
Svar på tråden Ny mobiltelefon!