• Svar på tråden Hur får jag bort bläck från skärmen ?
  • Tinnie

Testat med rengöringsservett till skärmar?

• Little Ms Chatterbox

Nej det har jag inte. Har inte sådant hemma, får väl ta och köpa det nästa gång vi är i stan.  Det är lite tur, han har bara kluddat på sidan, där bakgrunden här på FL är. Får behålla den blåa bakgrunden så syns det inte så mycket.

• SVejsan

Tippex

Men skämt åsido är det en plattskärm eller en (gammaldags "vanlig" tjock) CRT-skärm?

Plattskärmen är känslig och där finns det specialmedel, troligen får du INTE bort allt, utan du får leva med en skada på skärmen..

Troligen är det alltså inte en CRT-skärm eftersom det var en bläckpenna och inte en Spritpenna... Hade det vart Spritpenna och en CRT hade du kunnat gå på med T-sprit...

• Little Ms Chatterbox

Ja vad skärmen heter vet jag inte men det är plasttskärm, om man sätter fingret mot skärmen och försiktigt trycker blir det lite grått, är det flytande kristaller det heter, kanske? Sådant som det är i digitalklockor.
    Jag har inte vågat göra något alls än, inte ens fuktat fingret och gnuggat, han stoppa mig själv med fingret precis någon cm från skärmen.

Busungen försökte kamofuera dumheten med att spruta pappas 700kr rakvatten i hela rummet. Och sen skylla på gosehunden Pompe, han skulle på fest.
    Har funderat på Tippex

• SVejsan

Du har en TFT/LCD skärm alltså, OM du skall försöka ta bort pennstrecket så är det specialmedel som gäller. Du får höra i en datorbutik (inte OnOff alltså ) vad du skall använda . Risken är dock väldigt stor att du bara försämrar allt genom att "gnugga" ut allt...

• Julia85

Vad skönt! Vi fick hela våran nya lcd-tv full med krita, dottern tyckte det var fint med det.. Men allt gick bort!

• Little Ms Chatterbox

Men börjar undra vad det är i tvättkrämen och i tvättlapparna som man ska ha i rumpan på en bebis med känslig hud om det tar bort bläckFundersam

• Tinnie

Skönt att det löste sig! Hmmm.. håller med om tvättkräm och tvättlapparna.. undrar just vad de innehåller!

Ha en strålande dag...solen skiner alltid bakom molnen.

Svar på tråden Hur får jag bort bläck från skärmen ?