vilken rakapparat skulle du rekomendera
Hej!
jag vill köpa en rakapparat till min kille men det finns så många av de och det är så svårt att bestämma sig.Vilken rakapparat har du?Är du nöjd med den?Vilken skulle du ha?
Tackar för alla svar
Hej!
jag vill köpa en rakapparat till min kille men det finns så många av de och det är så svårt att bestämma sig.Vilken rakapparat har du?Är du nöjd med den?Vilken skulle du ha?
Tackar för alla svar
har rakhyvel, mach 3 nånting, väldigt nöjd har aldrig gillat rakapparater personligen
Valet av rakapparat beror på typ av skägg och hur noggrann han är med rengöringen. Det är ju så att slarvar man med rengöring så blir skären slöa och kan "luggas". Har han kraftig skäggväxt och slarvar med att rengöra verktygen så köp en självrengörande åt honom. Självklart är trimmer av nödvändighet då man har kraftigt skägg så man kan trimma lite innan man slätrakar.
Rakapparater är en besynnerlig manick, den saken är klar. Min första fick jag som 15-åring (en Philips) sedan dess har det avverkats några stycken. Ett har de gemensamt i samtliga fall utom ett. Dom e kass på det där att ta bort skägg!!!!! BAnne mig skitkass. Det är så illa att man till och med har en känsla av att man är smutsig efter att man rakat sig.
Nej fram för en alldeles vanlig rakhyvel, tvål och varmt vatten. Ska du dessutom ge det som julklapp/ köp en riktig RAkkniv och lär dig att traktera den. Gåvan blir en rakkniv med tillhörande presentkort på ett antal rakningar.
MUMS. En av livets verkliga höjdpunkter, att bli rakad och ompysslad av sin käresta!!!
Glöm rakapparaten. Rakhyvel, rakskum/tvål/gel och varmt vatten ger bäst resultat.
Håller fullständigt med ovanstående, en bra rakkniv ger en mycket bättre rakning, men det tar tid att lära sig. Om du vill ha en bra present, så köp rakkniv med tillbehör.
Skippa rakapparaten ar mitt tips. Fick en dyr fin av min foredetta tjej, som jag anvande typ fem rakningar innan jag atergick till rakhyvel. En rakapparat kommer aldrig tillrackligt nara, och man ser orakad ut hela tiden. Mach 3 is the shit. :)
Jag måste stämma in i kören här. Rakapparat är inte tillräckligt bra om man vill bli slätrakad, det blir alltid lite stubb kvar. Kör själv med Mach3 och det funkar kanon.
Jag håller mej till Bauns variant på rakapparat men föredrar egentligen hyvelrakning när tiden så tillåter.
Föredrar rakhyvel, använder en M3 power. Blev av med min vanliga mach3 när vi var i belgien i höstas. M3 power är kanon bra, fast jag var lite skeptisk innan jag provade om en elektrisk hyvel skulle vara bra.