• RaZZ

Köpa barnvagn, nytt el beg!

Ni har väl precis som jag förstått att detta med vagn inte är det lättaste!

Nytt är alltid nytt, meen prislappen hamnar ju oftast uppemot 10000:-
    Nu är det så att en bekant till oss skall sälja en beg Brio Kombi -06 och vi har nyss varit o kikat. Den va verkligen fin i bra färger osv. Dom vill ha 4000:- och jag anser att vi är dumma om vi inte köper den, men min sambo är kluven. Vad tycker ni ?!

• Svar på tråden Köpa barnvagn, nytt el beg!
  • nabs

men du... det finns ju lågprismärken också... det är ju skitbra grejjer för halva priset, vi köpt till vår grabb en kombivagn på en butikskedja som heter Knodd, ett finskt märke som vi pröjsa 2900 spänn för, sprillans nytt dessutom, allt behöver inte vara Emmaljunga eller Brio... där pröjsar du mer än 50% för märket, inte för mera kvalité eller mera vagn

att köpa ett sånt märke är som att köpa en bil och när du rullat ut den ur butiken så har den gått ner 25-35% av sitt ursprungliga värde

• Planet Bob

Ja, jag är benägen att hålla med "nabs". Det finns vagnar med betydligt bättre prislapp än 10 loppor. Jag är inte säker på vilka ni har kollat på men de som är högintressanta för mig stiger sällan över 7000 kronor. Till exempel Bugaboo med diverse tillbehör kostar runt 8000. Så att leta vagnar med en prislapp är nästan onödigt, enligt mig.

Själv är jag/vi inne på en Teutonia Fun. Vi har varit och kollat på bra många vagnar men den verka bäst! Den kostar "endast" 5500 kronor. Nån som har några andra förslag?

• Landrover

Glöm inte att du idag kan köpa Nya Barnvagnar ( förra årsmodellen ) i många butiker för långt under vanligt pris.
    Vi köpte en Emmaljunga Duo Edge på senhösten -05 årsmodell, för 3990:- med tillbehör, då -06:orna hade kommit ut i butik. Ordninariepriset låg på 7990:-

Färgvalet blev ju det som fanns i affären, men det är ju samma med begagnade.
    Affären var en Babyproffsen, ( i Norrköping för övrigt )

Skönare med en ny, för att matcha ny unge ;)

=/\=

• Jahapp

Tycker att det låter perfekt att köpa polarnas begagnade (om de nu är folk som är rädda om sina grejer...) Vi köpte en ett år gammal vagn av bekanta. Sparade några tusen och resonerade som så att egentligen vet man ju inte i förväg vilken vagn som funkar bra. Känns bra att veta att man inte har förlorat så mycket om man vill byta till en annan vagn.

• Liveit1971

Kanske lit off-topic men vad ska man kolla efter när det gäller begagnat? Var brukar vagnarna slitas? Med mina två stortjejer pajade hjulfästet på båda nya vagnarna efter ett år ungefär, men det är ju 6 år sedan jag köpte vagn sist.

• Ångan

vi är ägare av en brio kombi -06 och är väldigt nöjda med den. Så det är ett mycket bra köp ifall ni skulle köpa den.
    Det mest negativa med den är väl dess vikt, men tjejen lyfter i och ur den ur bilen osv utan nå större problem.

Vi köpte en ny vagn pga att det var vårt första barn, så vi kommer förhoppningsvis få fler barn om inte allt för många år.

Hade vi vetat att det var vårt sista barn så hade vi garanterat köpt en beggad.

LYCKA TILL!!!
    /Crille

• MartinHedlin

Köpte en beg på blocket för 300 spänn. Funkade utmärkt.

• Grodmannen

Vi är lite klyvna mellan duo och kombi.
    + är 5 kilo mindre vikt på duo.
    - är att sitt delen tar en hel del platas när den inte används på kombi.

Vad tycker ni är fördel med duo respektive kombi? Ni som har användt den ena eller andra.

Visst kliade det lite i fingrarna när vi såg brio -05 för 4000.
    När 06 kostade ca 7.
    Emmaljunga verkar ligga ett par tusen under brio.
    Någon ny 07 kommer det inte bli iallafall.

• Grodmannen

skulle vara + att den väger 5 kilo mindre såklart...

• Spirre

Vi har köpt oss en Brio Nova som var förra årets modell och därför nedsatt med 2000:-. Så den kostade oss 4500:-. Inte så farligt för en komplett vagn med tillhörande hårdlift osv.

• Blazing orange

Hallå.

Vi köpte en Emmaljunga 2006:a som var använd i 3 månader bara för 3800:-. Vi fick både liggdel, sittdel och lift till den. Fam. som skulle sälja den skulle absolut ha en 3 hjulig vagn istället så de desperatsålde denna, bra för oss.

• kontirio

Kan bara hålla med föregående inläggsskrivare. Vi köpte nytt, men då åkte vi från Göteborg till Svinesund, betalade ca 300 i bensinpengar och sparade ca 1500 spänn på vagnen jämfört med att köpa den i Göteborg. Storstadspriserna är hiskeliga..

Då är det ett väldigt bra alternativ att som Landrover och Spirre skriver köpa utgående modeller. Svägerskan köpte för några dagar sedan en splitt ny Brio Kombi -06 för 3800kr, utgående modell och färg. Väldigt fin vagn, blev själv avundsjuk!

Sedan är det så här, en vagn vill man inte ha resten av livet. Skall man sedan bli av med den utan att gå back 95% av priset så är det som med Volvo, Saab etc. Andrahandsvärdet är högre på stora kända märken, köper man en Hoboschnobo tillverkad i Bubrikistan är det inte säkert att man blir av med den annat än på tippen alternativt skänka bort den till närmaste flyktingförläggning.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • kontirio

Liveit1971,

På vagnar tillverkade 2002 och nyare, kolla främst hjulfästen, handtagsknutar (om det är vippbara handtag) och sömmar på tyget.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • masterM

Hej! Har inte hört så mycket om just BRIO vagnar själv drar jag
    HESBA, helt OK. Därimot så har jag och min sambo beställt en TEUTONIA vagn från en sida som har tar leveranserna direkt från fabrik. Dock blir det lev. tider på upp till 6-9 veckor med risk för förseningar. Men vi sparade 1600 kr på att välja detta alt. i stället för affär. Är dock ej att rekomendera om man inte har en vagn sen tidigare. sidan heter BABYBEE.se

Lycka till /martin

• OPS

köpte en brio nova kombi -05 rullat 4 mån å fick ge 2,700:-.... den e super fin...

• Nephilim

Vi köpte en Emmaljunga Vity Cross -07 som står i sovrummet och ska börja användas om några veckor

Jag var inne på att köpa begagnat först, men sambon tyckte att det skulle vara roligare med nya grejer till första ungen och jag är väl böjd till att hålla med. Blir det fler ungar så får vi se hur vi gör då!

Sen så är det juh ett trist faktum att nya barnvagnar INTE är billiga

• Ångan

Vi köpte oxå en ny barnvagn. Hade vi vart säkra på att vi bara skulle ha ett barn så skulle vi nog ha skaffat en beggad, men nu kommer vagnen komma till användning vid fler tillfällen, och på så sätt tyckte vi det var värt att köpa en ny.

Svar på tråden Köpa barnvagn, nytt el beg!