• Anonym (klantigt)

Väntar jag älskarens barn?

Hjälp! Vad gör jag nu? Har gått en vecka över tiden för mens... Trodde jag hade stenkoll på ÄL???

Det var sista gången vi sågs, har haft ett sporadiskt förhållande vid sidan av äktenskapet i tre år. Efter sista gången vi sågs meddelade han att han har annat att koncentrera sig på (ska få barn med sin fru) och ville ha ett uppehåll på obestämt tid...

Jag gick från hans säng och hem till min man... Jag hade alltså sex med båda samma dag.

OM jag är gravid - hur i all världen ska man veta vem som är barnets far? När kan man testa för det? DNA?

Någon som har befunnit sig i samma situation? Gjort abort kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-18 17:43:00:
    NATURLIGTVIS visade det sig i morse att jag ÄR gravid!! Vad gör jag nu??? Kan inte fatta...
    Måste ju på något vis berätta för min man. Är abort det enda alternativet? Ett 4:e barn???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 15:50:21:

Idag har jag bokat tid hos en kurator på abortmottagningen och även en aborttid efter nyår. Jag är inte alls klar över hur jag ska göra, eller vad och för vem jag ska berätta!? Vill desperat kontakta älskaren, men vet att det inte är rätt att "störa" honom med detta...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-02 09:51:04:

Jag avser inte att skriva mer i denna tråd. Jag har en tid för abort och det är så det MÅSTE bli även om jag har några dagar kvar att vrida på allt ytterligare. Tack alla som hjälpt mig i detta virrvarr av känslor! *kramar*

• Svar på tråden Väntar jag älskarens barn?
  • Rymdmamma

3 år var ju länge för att vara "sporadiskt" ... tråkigt att du har satt dig i den här situationen..

• Anonym (klantigt)

Till alla som undrar;

Overklighetskänslan vill inte försvinna. Som jag skrev till en vänlig själ som kontaktade mig; Det är inte lätt att se klart när man är förälskad, och särskilt inte när man är en romantiskt drömmare och kärleken inte är besvarad.

Kanske skulle jag aldrig ha skrivit till honom, kanske skulle beslutet varit lättare utan honom!? Han lutar ju naturligtvis åt att vilja att jag gör abort, men kan inte tänka sig att inte berätta om det visar sig att barnet är hans om jag behåller det.

Vet ni hur det känns att ha ett litet barn inom sig, som man kallsinnigt funderar på att göra sig av med???

• stin a

Du har varit så stark som tog dej i kragen och skrev till älskaren....Du gav honom en schans att vara delaktigt...för trotts allt är du inte ensam om det här...du ska inte ångra att du skrev till honom..nu har du gett honom en tankeställare oxå.....
    Kramar om dej!

• Anonym (igen)

TS: Ja det vet jag. Jag var iofs 19, bodde i andra hand, pluggade strökurser och var i ett färskt förhållande. Det var för jävligt att göra abort, inte fysiskt utan mentalt, men jag har inte ångrat mig en enda sekund. Det du har i magen har potential att bli ett barn men är just nu en cellklump.

• ligo

Ts:  Jag undrar,,,utan att klandra eller säga varken bra eller dåliga saker om varför du gjort si eller så.. utan bara det att nu har denna debatt pågått i 2 veckor,, asså vilken vecka är du i,,, jag tror att du snart måste ta och bestämma dej för hur du ska göra,, för en 2-stegs abort är inte kul alls och det blir det efter v 12 i graviditeten..

• Anonym

Vet hur svårt det är att göra abort men skulle ändå inte tveka i ditt fall. Men det är upp till dig. Tror att du älskar din älskare högt för det märks när du skriver om honom. Lämna din man och ge honom en chans att hitta någon som älskar honom lika mycket tillbaka. Ge dig själv en ny chans tillsammans med din älskare eller någon annan man.

• Anonym

Hur går det? Undrar hon som mejlade dig med lite pepp...

• Anonym (klantigt)

Jo... Det MÅSTE ju bli abort, så är det ju. Och jag har ju en tid för det nu i veckan. Men fortfarande finns känslorna där för detta ofödda barn. xtra svårt när man vet att vad som nu är en liten liten ärta senare kan bli precis som något av mina andra barn, och tänk om jag hade valt bort någon av dem. Vad ger mig rätten att välja bort nu? Är ju bara omständigheterna som är fel.

Det värsta är väl att jag tänker så mycket på "honom". Hur ska jag någonsin kunna leva MITT liv, när han finns där någonstans. Även om vi inte kommer ha kontakt...

Jag avser att avsluta denna tråd nu, och jag vill tacka alla som har hjälpt mig med att få tankarna att klarna!!

Många kramar!!

• stin a

Kram på dej....du är klok som avslutar denna Tråd....försök gå vidare nu...
    Kom ihåg att skriv även det i tilläggkommentarena så ser folk att Tråden är avslutad...

MÅNGA VARMA KRAMAR!

• Anonym (??)

Har inte läst hela tråden men jag hoppas att du, TS; är ärlig mot din man oavsett om du gör abort eller ej! Han måste ju få chansen att välja om han vill fortsätta mied dig trots ditt stora svek!!

• Anonym (samma sits)

Vill önska dig lycka till.Vill du så kan du maila.Tänker på dig.

• Anonym

Lycka till! Om du vill mejla så gör det! Lyssna till ditt hjärta bara! Styrkekram!

• Anonym (Lollis)

Lycka till nu ts.. och jag hoppas att allt löser sej till det bästa iaf trots din tveksamhet inför aborten..

• Anonym (förståelse)

är tillsammans med min sambo sedan många år tillbaka.träffade en kille i sommras på en fest..(känner honom sen tidigare,men inte träffat han på 5-7år) och det slutade med att vi kysstes och började prata om att ha sex, vilket jag avböjde som tur va..kan nu inte sluta tänka på honom e väl kär, men älskar samtidigt min sambo!!men vi har uselt sex för tillfället, och tror det är därför jag söker mig till min flört..har inte träffat han igen..vilket nog e tur för jag fantiserar om att ha sex med honom..ville dela med mej av min erfarenhet av otrohet, vilket jag inte tycker e rätt men kan förstå folk som e det..jag önskar dig lycka till

• Anonym (ensam?)

Lycka till ts, även om du kanske inte läser detta så tänker jag på dig!

• Anonym (Höll)

Är nyfiken såhär10årsenare

Höll ni ihop du och maken? Fortsatte du träffa älskaren?

• Anonym (Ka)

En gammal tråd som följts upp med liknande trådar, och med jämna mellanrum under åren.
    Det enda den visar är att obligatorisk faderskapstest borde införas!

• Anonym (man)
    Anonym (Ka) skrev 2020-06-06 17:50:52 följande:

En gammal tråd som följts upp med liknande trådar, och med jämna mellanrum under åren.
    Det enda den visar är att obligatorisk faderskapstest borde införas!

Håller med, fattar inte att det fortfarande är lagligt att lura någon på en unge. 
    Faderkap borde vara obligatoriskt.
Svar på tråden Väntar jag älskarens barn?