• häxvrål

Tar ni hand om husdjur när biomamman inte kan

Som rubriken. Har ni tagit hand om barnens husdjur när biomamman inte har varit hemma?
    Mina bonusar har ett marsvin hos sin mamma. Nu i jul så ska bonusarna vara här och mamman är inte hemma. Hon tycker att vi kan ha det här...men vi (jag) är lite tveksam. Tycker att det är mammans ansvar att ta hand om dem. Vill inte ha dem här för de stökar ner så och så släpar bonusarna alltid omkring det stackars djuret hemma och det hårar ju så. Ovanpå allting är min sambo allergisk och får utslag, men han tycker vi kan ha marsvinet i garaget. Men det tror inte jag kommer fungera, för bonusarna kommer att ta in honom i alla fall...

• Svar på tråden Tar ni hand om husdjur när biomamman inte kan
  • SiLiOs

Går det inte att kika in hos bio en snabbis och kela och ge lite mat?

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • häxvrål

Jo det fungerar. Vi bor nära varandra och det är väl det som är mitt förslag.

• NoAngel

För hur lång tid gäller det och hur gamla är barnen?

• SiLiOs
    häxvrål skrev 2006-12-20 13:56:31 följande:
    Jo det fungerar. Vi bor nära varandra och det är väl det som är mitt förslag.
    Jamen självklart ska ni göra så då! Om det finns allergi med i spelet också, tycker det är givet.
    ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • häxvrål

Det är bara några dagar, vet inte exakt hur många. 2, kanske tre. Vi hade djuret hos oss i somras på landet, men det var lite annorlunda för då är man ju ute mycket mer och han stod ute i sin bur hela dagarna. Det går ju inte nu.

• SiLiOs

Sätt ner foten och säg hur du vill ha det.
    Det är inte ditt ansvar tycker jag.

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • mamma37

Jag hade gjort det om det inte finns allergier samt att det finns en bra relation som i mitt fall så hade jag ALDRIG gjort det eftersom den positiva delen inte finns......

She hate´s meSkrattande

• foxy

Jag tycker definitivt inte ni ska ta hem det speciellt pga av allergin.. eftersom det faktiskt funkar för er att det "bor kvar hemma" fast ni kommer dit å ger mat osv..

Jag hade aldrig gjort det

• lhk

Jag tycker som ovanstående. Ta inte hem dhuret om det är allergi inblandat. Låt barne ngå hem till sin biomamma och kela med husdjuret några gånger om dagen istället.

• trädgårdstjejen

Ja, att de får vara kvar där de är hemma är ju mindre stressande för djuren också, slipper ny miljö, nya lukter och nya människor... plus att de säkert kan behöva vila upp sig lite =)

Svar på tråden Tar ni hand om husdjur när biomamman inte kan