• skatti

Zonterapi-erfarenheter?

Hej!
    Har läst lite om att någrea här på FL provat zonterapi, undrar lite vad ni har för erfarenheter? (Hittar inte tillbaka till trådarna!!)

• Svar på tråden Zonterapi-erfarenheter?
  • mgus

Hej! Både jag och min sambo har varit på zonterapi rätt nyligen. Hon håller även på med homeopat medicin. Det är ju förstås lite dyrt men vi har bestämt oss för att ge det en chans. Hon verkar väldigt duktig och har hjälp många barnlösa par att få barn. Jag tror ju inte det kan skada i sammband med en ivf behandling. Vi ska ialla fall pröva detta under tiden. Men det gjorde väldigt ont när hon tryckte under fötterna.

• zorya

Hej! jag fick zonterapi o akupunktur innan ivf- behandlingen för att öka genomströmningen i livmodern. för mig funkade det, det är värt att prova iallafall.
    lycka till

• Jesse

Jag har gått till en i Landskrona. han är väldigt känd och han påstod att han kunde hjälpa mig. Jag var där 4 eller 5 gånger, det räckte. Hade vajsing på sköldkörteln och mjälten tror jag att det var. Han påstod att jag skulle blir gravid och inte få missfall.. Detta var i januari.. Så det är inte för alla.. tyvärr.

• Pims73

Jag och min man gick i Zonterapi 1/v under hela hösten och det gjorde gruvligt ont under fötterna i början. Vi åt också olika homeopatpreparat.

Vi blev inte gravida. Jag reagerade heller aldrig så som terapeuten sa att jag borde: utrensning/stor blödning från livmodern. Vi är inte skeptiska mot zonterapi.

Mannen blev ju bättre och sista gångerna var jag där själv. vi orkade inte fullfölja min behandlig. Det gjorde ont på nya ställen hela tiden. Särskilt de som har med psyket att göra. Nu ska vi göra IVF. Terapeuten sa att Zonterapi hjälper "upp" kvaliten på äggen, så chanserna är större att bli gravid med IVF om man gått i Zonterapi.

• Pims73

mgus: Zonterapeuten/Homeopaten jag gick hos sa att de absolut inte behandlar när man väl börjat med ivf-behandlingen. Har du berättat för henne?

• mgus

Pims73: Jo, jag har berättat det för henne. Och hon sa att när man har gkort ÄP och det är dags för ET så ska man ej göra några behandlingar. Jag ska gå till henne en gång till nu innan ÄP. Hur det var med homeopat medicinen sa hon aldrig. Men jag tror inte att jag hade någon tablett som hade med livmodern att göra. Däremot så äter min sambo en del tabletter som har med prostatan att göra. Det var nåt med försurt ph värde som hon sa att min sambo hade. Så det kanske gör att hans simmare blir extra pigga nu. Spelar ju i och för sig ingen roll nu, eftersom vi ändå ska göra ICSI.

Svar på tråden Zonterapi-erfarenheter?