• Eliis

Vart ska jag börja!

Hej jag heter Eliis och är strax 25 år gammal. Mitt problem är att morderjord verkar inte vilja ge mig ett barn eller så har ja stora problem där nere inne i mig!!

Har sen ja va 18 slängt mina p-piller men haft fasta förhållandes, men det blev inget då, 3 år försökte ja med den killen innan förshållandes rasade pga detta, träffa då efter han några killar sådär och vist de kanske inte va de smartaste att ha oskyddat men de bidde ingen bebis förde... Nu har ja och den nuvarand killen som dessutom är min fästman och sambo försökte med allt...

Hörde när ja va yngre av min BM att har man som ja oregelbunden mens så kan de va svårt att bli gravid och att man då får sprutor mot det??

Nej de ja skulle vilja ha svar på nu efter allt mitt drabblande är VAD ska jag göra nu? Och vart ska ja vända mig? Jag bor i sthlm..

Och ja jag har provat att ligga medunderkroppen upp lutat mot väggen och käkat folsyra och till och med BIculvon!!

Jag är så rädd att en läkare ska säga till mig att TYVÄRR, du kommer ALDRIG att kunna bli gravid!!

Vad ska ja göra?

• Svar på tråden Vart ska jag börja!
  • Teskedsmamman

Om du låter rädslan ta över så kommer du definitivt aldrig att få barn.

Har du oregelbunden mens kanske man kan tro att du har PCO och då finns det gott med hjälp att få... Det är ytterst få som blir barnlösa även efter behandlingar och IVF om så skulle behövas.

Jag har nätkompisar som har haft mycket svårt att bli gravida... nu har allihop blivit gravida och den sista som blev gravid av dem ska ha barn 1 vecka före mig och hon har hängt med sedan strax innan jag blev gravid med första sonen, det är snart 4 år sedan...

Ring din gynekolog eller MVC och beställ tid, börja där, de vet vart du ska vända dig... och ge inte upp, det är det viktigaste.

Jag var oförklarligt barnlös i 6 år, inga behandlingar hjälpte, absoluti ingenting hjälpte... Vårt förhållande sprack och nu 15 år senare har han barn och jag väntar mitt 3:e, vi passade helt enkelt inte ihop.....

Kanske behöver du bara lite hjälp att få ordning på cyklerna för att det ska hjälpa, men det vet du inte förrän du har sökt hjälp.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.10) BF - 070724
  • Eliis

Ok, ja ska inte ringa husläkaren då utan ha tag i någon gynka????

• Eliis

Hoppas verkligen de kan hjälpa mig också...

• Teskedsmamman

Ring direkt till MVC, du behöver inte gå genom VC...

• Eliis

Hoppas dom tar mig på allvar!! Nej men ja ringer dom och säger som de är när ja borkar tid!

Det ska va MVC och inte någon gynmotagning??

• Teskedsmamman

Vissa kommuner har både och, här hos oss går vi till MVC oavsett vad det gäller, provtagning för könssjukdomar eller problem att bli gravid. Ring MVC och förklara problemet, kan inte se någon anledning till att de inte skulle ta dig på allvar Om det inte är dit du ska vända dig så kommer de tala om vart du ska ringa.

• Teskedsmamman

Här finns det förklarat mycket bra vad PCO är, men bli inte hysterisk innan du har fått en eventuell diagnos, sedan har man varierande grad av PCO

www.geocities.com/susss.geo/

• Eliis

Kan man få barn även om man har det??

• Teskedsmamman
    Eliis skrev 2006-12-25 23:10:28 följande:
    Kan man få barn även om man har det??
    Absolut!

Det finns de som behöver göra IVF men relativt många behöver bara hjälp med att få igång en regelbunden ägglossning.
Svar på tråden Vart ska jag börja!