• Mumrika

Snart 41 år sett förstfödda "vinka" på UL idag!! (Spontant efter 3 IVF)

Idag törs jag kanske skriva ett litet glädjeutrop! Sambon och jag har varit på tidigt ultraljud och sett vår lilla i 12:e veckan "vinka" därinne.
    Har bytt jobb efter utbrändhet och hade så när lagt barnalstrandet på hyllan efter en överstimulering vid sista färskförsöket med IVF i våras, när detta dök upp alldeles spontant nu under hösten. Underbart lite overkligt och förstås lite läskigt eftersom det ännu är tidigt, men allt ser så positivt ut och veckorna går, så jag bara måste dela lite med er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-27 21:05:38:
    Förstfödda är det förstås inte !, men jag väntar alltså mitt första barn.

• Svar på tråden Snart 41 år sett förstfödda "vinka" på UL idag!! (Spontant efter 3 IVF)
  • Mumrika

Tack för alla grattis! Idag har vi varit på KUB (Kombinerat Ultraljud och Blodprov) som visade att risken för downs syndrom är liten och den lille växer helt normalt, suger på tummen och lever om därinne!

• vill ha fler barn

Vad kul mumrika. Jag ville göra nupptest men fick inte för att jag är för gammal... snart 39. Man sa att mina siffror blir automatiskt dåliga och då är fostervattens prov det enda jag kan få. KUB är väl nupp + blodprov. man kollar vätskespalten i nacken.
    Har du fått nån liknande kommentar? Har du betalat för detta själv eller är det strängare regler där jag bor?

• Mumrika

Svarade just dig i en annan tråd. Verkar vara strängare där du bor. Jag har inte betalat något utan fick en remiss från mvc. Flera landsting har avvaktat med dessa test då alla vetenskapliga utredningar om resultaten inte verkar klara.

• vill ha fler barn

Mumrika - blodprov tar man inte här för det är för "dyrt". Ska ringa till en privatklinik där jag kommer att göra ul och fråga själv. Är i vecka 10-11 nu så det är lite brått att få en tid.

• lolafass

Vill ha fler barn:
    Va inget NUPP för att du är för gammal? Låter jättekonstigt.
    Det är ju vi som är gamla som behöver dem och bör göra dem. I sthlm erbjuds alla över 35 nupp.
    Jag gjorde nupp som 38-åring (och blodprov också trots att alla blev sura). Nupp visade en chans på ca 300(att ngt är fel) - att komma under det är svårt när man är i vår ålder men positivt då chansen annars är ca 1 på 100.
    Blodprovet visade ännu mindre chans och jag nöjde mig då med det och tog inget fostervattenprov.
    KOlla igen så de inte sagt fel till dig. Jag tycker det verkar för konstigt.
    Lycka till

Svar på tråden Snart 41 år sett förstfödda "vinka" på UL idag!! (Spontant efter 3 IVF)