• Elin 70

Missfall??

Hej!
    Vet varken ut el in. Efter mitt fjärde ICSI med 2 embryon, fick vi + på dag 16 efter ET, samma dag började jag blöda oh ch fick mens smärtor och har haft det så i fyra dagar, ljust och mörkt blod. En vecka senare och ett antal gravtest är det fortfarande +. När sluter man få + på gravtest om det är ett missfall jag haft?? Min klinik öppnar ej förrän 8/1 och vet hur jag ska göra...

• Svar på tråden Missfall??
  • Mamma till Cleo och Abbe

Vet inte riktigt men borde inte plusset bli svagare direkt i så fall?? En vecka efter ett missfall borde inte plusset vara kvar ifall det var ett tidigt missfall, så jag tror inte du fått misfall. Finns ju många som blöder under grav. så helt kört är det ju inte. Inte mycket tröst, jag vet men jag tror och hoppas att det inte är någon fara med fröt... Lycka till!

• MallaMojs

Jag har också plussat efter ett IVF, tvillingar Jag har dock blödit sedan ruvardag 10 och fortfarande till å från i vecka 12 (imorrn)... Jag ska på min fjärde koll hos mvc om ett par timmar, men de tre vul som jag gjort tidigare har visat att båda bebisarna mår finfint...

Kan du inte ringa din mvc eller en gyn? Så du får titta till hur det står till därinne...? Håller tummarna!!!

• ChokladRosen

TS,, du kan inte ha fått ett MF!!!

Du kan mycket väl vara gravid fortfarande. Till 99% så ska + försvinna om ett MF inträffat. Allstå hcg-värderna går neråt..

DET kan vara så att båda fäste men det ena lossnade å det andra sitter kvar...

MEN det är inget ovanligt att ha en vanlig mens i början av en graviditet.

• ChokladRosen

Mitt råd är att du tar dig till en vårdcentral imorron så dom får kolla ditt hcg-värde via blodprov..

*håller tummarna*

• Elin 70

Tack kära ni! Känner mig lite mer hoppfull nu, ska ringa och kolla imorgon. Om HCG är högt i urinen, bör det väl vara det i blodet också? Kan man med blodprovet se om det varit ett missfall?

• kyriacou

Hej vännen...
    Först vill jag bara säga att jag hoppas allt går vägen..
    Sen tycker jag att du ska åka till en gynakut om du fortsätter att oroa dig.De kan titta med VUL om allt är bra.
    Man kan inte ta blodprov för att kolla ev missfall.
    Har du testat positivt kan hormonerna var kvar i flera veckor efter ett missfall.
    Det säkraste sätet att kolla är VUL!
    Kram O Lycka till Kram Åsa

Svar på tråden Missfall??