Föräldrarutbildning???
Hur är det med att få ledigt från jobbet för denna utbildning? Är det så att man inte ska behöva ta ut komptid för att gå på detta?
Hur är det med att få ledigt från jobbet för denna utbildning? Är det så att man inte ska behöva ta ut komptid för att gå på detta?
Svar på din fråga...
Innan barnet är fött kan du som blivande pappa använda föräldrapenningen när du går på föräldrautbildning. Du har rätt att vara ledig från arbetet när du går på föräldrautbildning och får ersättning med föräldrapenning.
Det kan vara värt att förtydliga att det inte är dina normala föräldradagar som används. Det är något som kallas "tillfälliga föräldradagar". Du behöver inte använda dagar som du annars vill ha med ditt barn.
Tack för svaren. Det är alltså inte mina vanliga pappa dagar som jag tar ifrån..
Tror ändå att jag komer ta från komptid, handlar bara om nån timme då o då..
Jag kommer oxå att ta ut komptid för föräldrautbilningen.
Vår utbildning startar den 30 jan och pågår i 5 veckor. Det ska bli jättekul att träffa de som är i samma båt som en själv...
tyckte att föräldragruppen sög gav mig ingenting.
Ja du rasmus9, det beror kanske på dina förväntningar innan du började gruppen?
Jag kan bara svara för mig själv och jag gick dit med öppet sinne. Hade inga förväntningar alls. Tyckte det var jättetrevlig grupp vi hamnade i och att det var bra diskussioner runt bordet.
Även om det nog är mycket inviduellt vad man lär sig i gruppen så tyckte i alla fall jag att det gav en del. Jag kände mig mer förberedd när vi väl var på plats och bebben kom.
Lycka till ni som ska gå och ha så skoj. Kom ihåg ingen fråga är en dålig fråga
Själva föräldrautbildningen var inte direkt världsomväldande.
med det var klart värt det för att få träffa andra i samma situation. Mest då för tjejjens skull som fått kompisar att rulla barnvagn med under mammaledigheten igenom föräldra gruppen.
ska dit första gången den 15e... hade det inte varit smidigast å lagt det som en kvällskurs egentligen...