• Pippi Strumpa

Antibiotika inför IVF?

Hej alla!

Vet ni om antibiotika, t ex Kåvepenin, kan göra det lättare att bli gravid?

Vår läkare antydde att det kunde finnas bakterier i livmodern som förhindrade graviditet, eller avbröt den nästan direkt, och att det då kan vara idé att ta penicillin innan IVF.

Innan vårt barn blev till med IVF tog jag just Kåvepenin (penicillin), fast av andra anledningar. Nu har vi misslyckats med fem syskonförsök (2 IVF + 3 FET). Jag funderar på att, på egen hand, ta Kåvepenin inför nästa försök... Vad tror ni?

Vill också fråga: hur många celler säger era läkare att det är bäst att sätta in?

• Svar på tråden Antibiotika inför IVF?
  • stin a

När jag gjorde IVF för drygt 14år sedan då fick vi båda äta penicillin..minns inte vilken sort..

• Anonym (Anonym)

Pga urinvägsinfektion tog jag antibiotika veckan innan ägglossning. Gjorde sedan insättning av 5 dagars fryst embryo i naturlig cykel (utan några hormoner alls, inget progesteron) och blev gravid då på femte embryoinsättningen. Hade då gjort två äggplock och fått några i frysen varje gång

• Josefine1987

Om du har kronisk endometrit Så kan antibiotika vara aktuellt. Vad jag läst och hört så är det inte kåvepenin utan doxycyklin man ger då. Jag är dock inte IVF-läkare, kan du höra med din klinik vad dom tycker?

Ta hand om dig och lycka till!

Svar på tråden Antibiotika inför IVF?