• Fialotta 85

Hjälp! Vi klarar det inte hela vägen misstänker vi..

Hjälp!
    Jag och min kille träffades för 1 år sedan och vi har träffat varandras barn mycket sedan dess..
    Kim(min kille) har en son född 01 och en doter född 02.
    Jag har två flickor födda 03 och 04.
    Nu ska vi flytta ihop men vi tvekar..
    Hanns dotter skriker sig blå i ansiktet efter sin mamma på kvällarna och vill att pappa ska sova med henne vilket han aldrig säger nej till..
    Jag märker mer och mer hur dåligt han börjar att må och jag vet inte hur jag ska få detta att fungera.
    jag och mina döttrar bor nu hemma hos honom och det gör det inte enkelt för någon då hans arn tycker att vi inkräcktar på deras hem och mina flickor känner att dom inte har ett eget hem..
    Killens barn har det jätte jobbigt eftersom dom är totalt bortskämda sedan innan och får precis deras vilja alltid igenom och nu när jag kommer hit så funkar det inte så längre eftersom det ska vara rättvist för alla 4 barnen..
    Någon son har erfarenhet och vet hur man ska ta tag i detta??
    Hanns barn är varannan vcka hos dras mamma då mina är 2 dagar i månaden hos sin pappa,,

• Svar på tråden Hjälp! Vi klarar det inte hela vägen misstänker vi..
  • Ess

Köp ett gemensamt hus till att börja med för då finns det inga revir inpinkade och ni som vuxna fördelar rummen. Att dom inte får sin vilja igenom alltid kommer dom att vänja sig vid såsmåningom bara ni är konsekventa så att dom inte spelar ut er mot varann.
    Att hans flicka skriker efter sin mamma kan va antingen en test eller att hon känner sig otrygg, det är bara ni som träffar henne som kan bedöma det.
    Min dotter som är drygt två kör det som en test, så jag går in stoppar om henne och säger bestämt till henne att hon ska va tyst och sova, ibland räcker det med en gång och ibland så får jag gå in flera gånger men då säger jag till mer bestämmt för varje gång.

• Fialotta 85

Tack så hemskt mycket för din hjälp.
    Skönt att få någon annans syn sätt..

• Maria med 3

Först och främst måste ni vara överens om att ni behandlar barnen rättvist. Min a2 stora har varit med om att de blivit strängare behandlade än styvsyskon vid båda pappans längre förhållanden och det har skadat deras relation med pappan nåt enormt.

Sen tror jag också att ni måste ordna ett gemensamt boende där ingen av er bott tidigare så att ingen inkräktar eller känner sig som inkräktare i den andres hem.

Annars så fortsätter ni vara särbor ett tag till. Det är jättetufft att försöka få ihop 2 familjer till en.

• Fialotta 85

Jo ett nytt boende hade nog inte varit fel.
    Att bo särbo ett tag till blir nog för jobbigt då vi bor 60 mil i från varandra.

Jag begär inga orimliga regler, bara sånt som ja tycker är själv klart som inga leksaker på mat bordet när vi äter,ingen som slåss, får man låna någons leksak så får man vara berädd på att låna ut sina egna oxå osv osv

Tack för dina tips.
    Kännde värkligen att jag måste vända mej någonstans..

• Maria med 3

JAg kan säga att hos stora barnens pappa var det så att hon hade en son som var i åldern mitt mellan mina stora. Så att samma regler gällde hennes son som min var inget konstigt, men när de skulle städa rummen så kunde det gå till så att ni får glass nrä ni har städat rummet. Ena av mina städade rummet och bara det barnet fick glass. Hennes son städare inte sitt fum, men fick glass ändå för han blev ju ledsen annars.
    Det var sånt jag tänkte på.

Hur blir det för dina barns pappa om det är så långt mellan er? Det blir ju svårt med umgänget då och kommer han godkänna en flytt för barnen ifall ni har gemensam vårdnad vill säga?

• Fialotta 85

Jo men samma sak gäller ju själv klart för alla jag har ju varit ensam längre än honom så jag har varit tvungen att hålla vid konsekvenserna även om bara en får glass och den andra får vara utan.

Mina barns pappa träffar dom 2 dagar i månaden nu och bor i samma stad som mej och finns ALDRIG där inte på födelsedagar inte på dagis ingenstans.
    Och jag känner att det hade ju inte skadat för mina 2 flickor att få en manlig förebild och skulle något hända mej så finns det någon där som hjälper mej med barnen..
    (jag är en oturs fågel kan man vällsäga lyckas spränga båten i luften, inre blödningar , på körd av en bil på 2 månader)
    Pappan vägrade ta hand om barnen när jag låg inne och opererades 2 gånger i sommras.

• Maria med 3

JAg förstår dig absolut, det är inte det. Om ni har gemensam vårdnad så måste pappan godkänna flytten annars är det rätt troligt att barnen blir skrivna hos pappan och han vinner ett en vårdnadsmål oavsett hur han skött sig innan bara på det att han bor kvar i deras invanda miljö.

Hoppas allt löser sig och att ni hitar en bra lösning. Jag skulle nog börja med att flytta till samma stad, men i eget boende om det är möjligt för att se hur jag trivs och hur förhållandet fungerar när ni har möjlighet att umgås hela tiden. Då blir du mer oberoende än om du flyttar in hos honom.

Svar på tråden Hjälp! Vi klarar det inte hela vägen misstänker vi..