• skrymta

Någon som är duktig på audi a4 avant??

Har haft ett problem med min audi i ett år.
    När jag ska starta den så lägger den av på en gång, kan få starta den allt från en gång till 8 gånger innan den funkar som den ska.Vissa veckor funkar det utan problem o sen börjar det om igen.
    Lämnade in den för det här felet o dom sa att det var den som reglerade luften i motorn som det var fel på,bytte den men fortfarande samma fel.Åkte tillbaka o gorde en ny felsökning,så nu skyller dom på att det är chipet eller nåt i nyckeln som det är fel på, men det kan det inte heller vara,har använt reservnyckeln, fortfarande samma problem.Någon som har en aning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-08 07:23:01:
    Kan tyvärr inte svara på inläggen men tackar så mycke för hjälpen,värt att kolla upp.

• Svar på tråden Någon som är duktig på audi a4 avant??
  • frítz76

Kollat startreläet? Vi hade samma problem fast på en ford galaxy som har VW:s elsystem. Kan ju vara något helt annat med men det lät i din beskrivning som felet vi hade

• Jag lever 402m i taget

Låter som du har fel på startspärren, kan hjälpa åka in till verkstad och koda in nycklarna på nytt eller så får du byta lässpolen i tändningslåset

• Jag lever 402m i taget

Låter som du har fel på startspärren, kan hjälpa åka in till verkstad och koda in nycklarna på nytt eller så får du byta lässpolen i tändningslåset

Svar på tråden Någon som är duktig på audi a4 avant??