• Jane Roe

Att döpa tvillingar...

Funderar lite på det här med tvillingnamn & undrar vad ni har döpt eller skulle döpa era tvillingar till ? :)

Det finns ju tydligen olika varianter t ex namn som rimmar osv !
    Noel & Leon (Leon&Noel) är ju ganska häftigt, fast jag vet inte om jag skulle döpa mina tvillingar till det om jag fick några =P

• Svar på tråden Att döpa tvillingar...
  • Wida

Ja det är fruktansvärt men verkligt.

• MrsJones

Jag hade valt namn som inte var lika varandra. Har sett skrämmande exempel på det. T.ex. Jane och Jenny, Anne-Marie och Marie-Anne.

• soffan82

våra tvilling tjejer heter Thea&Nova

• Levani

Jag ville inte att mina twins skulle ha alltför lika namn. Jag älskar t.ex. Alva och Ylva men det är ju helt uteslutet. Stackars barn, de har ju två egna identiteter!
    Jag tyckte väl att man kunde hitta något annat som likhet, t.ex. två gammalmodiga namn, samma begynnelsebokstav eller kanske lika många bokstäver...
    Vi lyckades i alla fall inte med något dera ;)

Vanja och Lea blev det! Men det jag ville som jag lyckades med var åtminstone; Korta och enkla namn som finns i almanackan, lätta att stava, inget modernt, nytt påhittat, inga krusiduller. Vill inte att folk ska fråga; va vad sa du att du hette!??
    Och lagom ovanliga, så att de slipper ha två till i samma klass som heter likadant! Varför, när det finns tusen namn att välja bland?

• Anna2006

Ludvig och William
    Lovisa och Sofia
    Hugo och Linnéa

♥ Matilda 18 april 2006 och en liten i magen BF 31 Juli ♥
  • LoveTwins

Tjejer: Amanda och Alexandra (älskar bara uttalen och själva namnen! Passar så bra ihop!) Eller Ally och Leah Killar: Wilmer och Melker Kille + tjej: Ally och Joel jag tycker personligen att man ska döpa sina tvillingar till de namn man mest tycker om, strunta i om de börjar på samma bokstav eller inte. det är ju inte namnen som avgör tvillingarnas egna individer, utan det är hur människorna runt omkring dem behandlar dem :)

HappyGirl1
  • fluu

Jag hade döpt till ganska olika namn,de skulle bli ihopblandade tillräckligt ofta ändå. Jag skulle inte heller vilja klä dem lika eller referera till dem som "tvillingarna".

Jag hade exempelvis döpt till:

Astrid & Kersti
    Egil & Valdemar
    Alvar & Iris

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gbgumman

Hade jag fått tvillingar (flickor då) hade de fått heta Lisa och Stina.

• MaaxMaax

Svårt det där med tvillingar. Skulle nog vilja, som många varit inne på, ha namn som inte var för lika men ändå låter bra tillsammans. 

Skulle jag få tvillingtjejer skulle jag välja (förutsatt att ev partner gick med på det) antingen Jill och Lynn, eller Ofelia och Lillian
    Skulle jag få en son och en dotter skulle det bli Benedict och Ofelia eller Lillian.
    Två pojkar är svårare. Benedict och Justus kanske, eller Timoteus. 

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • popit

Har inga tvillingar, men skulle gett följande namn:

2 tjejer: Tilly och Nella
    2 killar: Eli och Vidar
    en av varje: Tilly och Vidar

• 1 barns mamman stina

namnförslag: Benson och Winston
                          Emilia och Leeanne
                          Benson och Emilia   

• teec

Hmm!!!

Och Ellie).

Men ett kul förslag hade varit: Aston och Willa, spec om man var fotbollsintresserad.

Svar på tråden Att döpa tvillingar...