Bonuspappa
Hej
Hur gör man som bonuspappa ifall du och sin sambo har olika syn på uppfostran, och att man inte direkt vill kompromissa från nåt håll. Och än värre när det blir "med dina barn gör du inte så".
Hej
Hur gör man som bonuspappa ifall du och sin sambo har olika syn på uppfostran, och att man inte direkt vill kompromissa från nåt håll. Och än värre när det blir "med dina barn gör du inte så".
Svårt det där. har själv varit bonusfarsa åt fyra st.
Men vi kom fram till en lösning...diskutera igenom saken.. mycket, länge, och lyssna på varandra. förstår ni inte vad den andra menar. be den förklara. För att ungar lär sig ruggigt snabbt om ni har olika åsikter eller inte. Blir dom inte förvirrade av det, så lär dom sig utnyttja det. Sen så vet jag med egen erfarenhet att man inte gör likadant med egna som med andras barn. Men försök är mitt råd. fast det antar jag att du har gjort.
låt den som är förälder vara det, det är inte dina barn, och du behöver inte vara deras pappa eftersom jag antar att dom redan har en pappa, men du kan finnas där och hjälpa till och vara ett stöd osv, men uppfostran och beslut ska föräldrarna stå för och jag kan inte se vad du har med det att göra?
micke lee: Goda råd, tyvärr så vill hon inte lyssna "då jag inte känner hennes barn". Sant iofs, men jag är ju inte född i farstun för den skull.
Robot: Deras riktiga pappa skiter i dem, sade till dottern att han skulle träffa sin flickvän så dem kunde bara umgås 90 minuter istället för som det skall vara, 5040 min(dvs fre-mån). Har helt klart insett att jag kan inte påverka deras liv i nån större utsträckning, så jag tror min engagemang stannar vid att betala hyran och mat så att dem har nånstans att bo och något att äta med mig och deras mamma.
Mamman/min sambo har nu tagit på sig ansvaret att uppfostra barnen så jag slipper göra det. Får se hur länge det håller...