• Familj2004

missfall och sjukskrivning ?!

Jag har haft 5 missfall, och är gravid nu igen (testade + igår)

Hur har ni fått göra med jobbet, har era läkare sjukskrivit er?
    Jag frågade om det när jag ringde gyn idag, då blev svaret bara "ja men du kan väl stanna hemma en vecka" då jag undrade om jag inte skulle ha ett sjukintyg då?! Så sa hon bara att jag får vänta på att min läkare hör av sig till mig..

Jag börjar jobba kl 15.00 idag, jag jobbar på ett livsmedelsföretag och packar produkter hela dagen, det är tung och och stressigt..

Känner mig orolig att jag ska få ännu ett mf pga jobbet.

Någon?!

• Svar på tråden missfall och sjukskrivning ?!
  • jansson77

Ring läkaren själv nu och kolla möjligheterna och om du kan få komma på besök..... Annars sjukskriver du dig ett par dagar själv, utan sjukintyg.....

Grattis till plusset

• Familj2004

janson77

tack för det snabba svaret.
    Det gick inte att nå min läkare, därför fick jag prata med någon annan.

Men kan jag bli sjukskriven pga alla mina missfall, eller ska där något mer till? :S

• Eva Lotta

hej,
    du kan bli sjukskriven pga din missfall och att du känner dig stressad över att få ett till. Om du går till jobbet och det sen kommer ett missfall kommer du alltid att undra om du kunde gjort något för att förhindra det! Detta hände mig och jag undrar fortfarande...kan ju säga att man mår psykiskt sämre ju mer missfall man får! Är helt knäckt nu efter mitt sjätte...och nästa gång jag blir gravid kommer jag inte röra en fena!!!!
    lycka till
    Lotta

• MolleMalin

Vill inte göra dig ledsen men jag blev sjskr e mitt tredje mf pga depression, yrsel(kristallerna i balansen var på vift), svimningsattacker. Sjskr gällde en månad. Fick inte beviljat av fk trots att jag sa att jag inte suttit i en bil hela månaden och sökte läkare tre ggr... Förut var det svårt att få sjskr-nu är det svårt att få pengar! För jävligt om ni frågar mig. (ämnet tas upp på Kalla Fakta imorgon)

• MolleMalin

Hoppsan! Läste lite slarvigt! Såg att du är grav igen.. Jag fick inte sjskr denna grav men det var för att jag går i skola och de inte tyckte att det var ngt farligt! Sorry!

• Familj2004

Hejsan!
    Jag har pratat med min läkare idag, jag ska vara sjkukskriven tills vi sett att graviditeten är normal, kanske länge, vi får se efter första VUL.

Tack för svaren ändå, det känns verkligen skönt att man kan slappna av och slippa oroa sig för att man kanske får missfall pga jobbet.

• grynis

Hej på dig och grattis till graviditeten
    Vad skönt att läkaren tog dig på allvar. Försök sedan att på ett eller annat sätt åtm. vara hemma de första 12 v. Du ska tänka på dig själv nu i första hand!!!
    Jag har själv haft tre tidiga mf och en mola. Nu i somras när jag upptäckte att jag var gravid så gick jag på 5 v. sem. efter två dgr, därefter tog jag tjänstledigt från mitt jobb (ett mkt. psykiskt tungt arbete) för att gå skola. Nu är jag gravid i v. 30. Jag tror personligen att det för min del verkar gå vägen nu för att jag undvikit stress.

Lycka till nu!
    Håller tummarna för er att det ska gå vägen nu.
    *kram*

• grynis

Hej igen
    Kikade just in i ditt kryp-in och såg att du också fått trombyl denna gång.
    Jag tog trombyl och progesteronvagitorier de första tolv veckorna, kan även vara det som gjort att det lyckats nu...bara ett tips det där med progesteron
    Hade tänkt skriva i din gästbok, men du hade ingen...

• cafyr

Hej grynis, du hade inte heller en gästbok...
    Grattis till denna gång, v 30, wow!!
    Hoppas jag också kommer dit denna gång!!!
    Håller alla tummar jag har ;)

Jag har blivit erbjuden sjukskrivning 50% redan i v 8, pga MF v 10 och MA v 20. Har inte skjukskrivit mig ännu men tänkte ta emot detta i slutet jan då jag är i v 12.

Hur har era chefer reagerat på era sjukskrivningar?
    Min sa förra gången efter att jag förlorat min flicka i v 20 (maj 2006)att han ALDRIG skulle gå med på 50% sjukskrivning. Antingen så jobbar du eller så är du helt sjukskriven. Snacka om oförstående och gissa om jag blev sårad/ledsen.
    Nu skall han få äta upp det...när jag berättar.......

• grynis

Cafyr:Jo, det känns overkligt och helt fantastiskt att ha fått uppleva detta hittills, hoppas det bara går bra hela vägen

Usch, vilken oförstående hemsk människa till chef. Han vet inte vad det vill säga att få kämpa och ha mkt. motgångar i väntan och längtan efter en familj
    Men!!!! det är iINTE ditt problem, bry dig inte i vad han säger.
    Önskar er lycka till!!
    *kram*

• Familj2004

Grynis
    Tack för ditt svar, jag har provat med progesteron två gånger innan men det har inte fungerat, jag får blödningar ändå, och MF. Därför struntar jag i dom denna gången.

Cafyr
    Jag tycker du borde vara helt sjukskriven, min läkare säger också att antingen är man eller inte när det handlade om MF, det räcker inte med att du stressar/lyfter tungt ett par timmar mindre om dagen, bättre att skippa det helt.

Min arbetsgivar visste om mitt problem då jag fått ta ledigt ibalnd pga läkarbesök och ett par dagar vid självaste missfallen. Han reagerar positivt och säger att jag måste ta det lugnt och att jag bara ska höra av mig när jag kan arbeta igen, mycket förstående.

• cafyr

Grynis och Familj2004, tack för erat stöd.
    Jo det är minst sagt turbulent på jobbet just nu.
    Jag skall ringa och "ordna" papper för sjukskrivningen i morgon.
    Sist satt jag ikläm med att två av mina kollegor slutade. Stressade som bara den, nu när jag är gravid igen är det en av det nya som slutar och samma jobbiga situation uppstår igen för mig.... bra timing va? Skall höra om jag kan få heltid.....vore skönt för mig.....:)
    Tack igen för er pepping
    Vad skulle jag göra utan er
    Kramisar

• cafyr

Familj2004, ville bara säga BRA!!..att du stod på dig och blev sjukskriven!

Svar på tråden missfall och sjukskrivning ?!