• strumpan73

ännu ett Ma

Kommer precis från läkaren där ännu ett ma har konstaterats. Jag fick åka dit själv eftersom sambon jobbar borta den här veckan, har inte sagt att jag fått flytningar och att jag skulle till läkaren. Ville inte oro honom i onödan han kan ju inte göra något i allafall, men det är hemskt att undanhålla något sånt här. Hur går man vidare, hur ska man våga bli gravid igen?

• Svar på tråden ännu ett Ma
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:43:33 följande:
    Zmulan har du gjort någon utredning? Jag misstänker att jag kanske inte producerar tillräckligt med hormoner.
    Jaa, det har jag...jag provade progesteron med men det fungerade inte. Jag gjorde min utredning 94/96 nångång, men de hittade inga fel. Sen gjorde jag en kompletterande undersökning 2003 och då hittade man att jag är APC-resistent. Mitt blod koagulerar snabbare än vanligt och jag måste äta medicin, Trombyl (blodförtunnande) under hela graviditeten... Det är särskilt viktigt i början eftersom blodkärlen är så små då... fick mina mf i v.7-9 med....
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad - BF 22 juni 07
  • strumpan73

Det känns så hemskt att man inte får gör någon unersökning alls efter två. Jag kanske kan söka privat.
    Zmulan Vad skönt att dom hittade något som var så lätt att åtgärda.

• vittel

Åh, jag är så ledsen för er skull! Du ska inte ha dåligt samvete inför din sambo (vet att det är lättare sagt än gjort)! Han måste få chans att stödja dig och du honom.
    Jag har haft tre mf och är nu gravid igen, det dröjde lääänge innan jag ens vågade tänka tanken på en ny graviditet och nervositeten nu är mycket stor. Läs om min upplevelse (om du vill) på www.osynligabarn.se Sidan för alla som upplevt missfall

Många kramar

• Marline

Usch vet precis hur jobbigt det är. Haft två ma själv. Har inte heller lyckats bli gravid än. Du kommer våga igen, det tror jag. Kände precis likadant men försöker för fullt nu igen. Vi ska lyckas nån gång!

• strumpan73

Jag har verkligen varit ett nervvrak den här graviditeten, flera nätter som jag inte sov, drömde marddrömmar om missfall etc, tänk om all oro gjorde att jag fick Ma. Hur ska det bli nästa gång, jag kommer nog inte klara av att jobba eller någonting. Tur att jag fick en kuratortid imorgon så jag kan ventilera lite.

• Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:52:32 följande:
    Det känns så hemskt att man inte får gör någon unersökning alls efter två. Jag kanske kan söka privat.Zmulan Vad skönt att dom hittade något som var så lätt att åtgärda.
    Vet hur det känns, precis som att samhället inte bryr sig om man "bara" fått två, SÅ DÅLIGT tycker jag. Vart bor du? Om du bor i sthlm kan du få numret där jag gick?

Jaa, verkligen
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:58:06 följande:
    Jag har verkligen varit ett nervvrak den här graviditeten, flera nätter som jag inte sov, drömde marddrömmar om missfall etc, tänk om all oro gjorde att jag fick Ma. Hur ska det bli nästa gång, jag kommer nog inte klara av att jobba eller någonting. Tur att jag fick en kuratortid imorgon så jag kan ventilera lite.
    VET att det är svårt att vänta ett tag när man fått ma/mf, men ÄRLIGT så tror jag (vet jag) att det är bra att bearbeta det som har hänt nu innan nästa försök. Det du kan försöka tänka på är "om jag får ett ma till, kommer jag gå under då?" eller "kommer jag vara deppig ett tag och sen komma tillbaka" Känn efter hur mycket kraft det skulle ta från dig och bestäm hur ni ska göra efter det. Det kan också kännas som "äsch nu kör vi på igen för efter 3 mf/ma får man ju iaf hjälp". För min del gjorde det tänket att jag kunde slappna av lite mer 3:e gången, men man blir ju alltid ledsen när det inte går vägen....

Jättebra att du fick en tid till kuratorn, synd att din sambo inte är här nu...*kram*
  • strumpan73

jag bor i västerås inte så långt till stockholm jag kan ta nummret tack

• Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 13:05:34 följande:
    jag bor i västerås inte så långt till stockholm jag kan ta nummret tack
    Skickar det via mail till dig
  • strumpan73

Jag känner av tidpress också jag är 33 sambon 35. Vill nog inte vänta men jag vet inte om jag skulle orka igen..

• Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 13:08:15 följande:
    Jag känner av tidpress också jag är 33 sambon 35. Vill nog inte vänta men jag vet inte om jag skulle orka igen..
    Jag förstår, jag var 32 när jag fick min första, nu är jag 34 när andra ska komma. Förstår din situation helt och fullt.... men hon kan hjälpa er hoppas jag...mailet är skickat *kram igen*
  • strumpan73

Tack alla för omtanken, det är så skönt att man kan hjälpa människor som man inte känner. Ni har verkligen hjälpt mig i min svåra stund.

• Linsen

Min bm sade till mig vid andra bedrövelsen (den gången en ofostrig) att ifall man kan bli gravid är chansen MYCKET stor att det till slut blir ett levande barn. Och det är det uttalandet jag orkar vidare på

Bamsekram till dig!

Svar på tråden ännu ett Ma