• flax80

Hjälp ge mig hopp

Jag har nu gått igenom 4 missfall (v.7,8,14,20) vill bli gravid igen. Vågar man? Håller på med utredningen. Inget blodprov har visat tecken på fel. Inte heller obduktionen av fostrena. Kan det ha varit otur alla gånger?

Finns det någon mer i min situation?

• Svar på tråden Hjälp ge mig hopp
  • Janssonkatten

jag sitter inte i samma situation som dig riktigt. Har ännu inte lyckats bli gravid.
    Jag håller tummarna för dig! Tids nog tar det sig ska du se!

• timtom

Jag har haft 3 missfall(v.6,8,19).Jag tänkte likadant som dig:-vågar man?
    Vi gör IVF och bestämde oss för att försöka igen.Jag är nu gravid i v.7 och tar en dag i taget.
    Man har inte heller hittat några "fel".
    Hoppas verkligen att ni försöker igen,de måste ju lyckas någon gång men jag förstår att ni tvekar.Det tar ju otroligt mycket på krafterna att få missfall.
    Har du barn sedan innan?

• jazzy

Haft två MA i v 16...prover visar heller inga fel....otur tror dom iaf!!!!
    Man vågar....efter ett tag iaf....lycka till!!!!

Bebis 2007??
  • flax80

Jag har inga barn sen tidigare. Men har som ni ser verkligen försökt. Men vi ger inte upp utan hoppas... Vad mer kan man göra? Ska äta trombyl i förebyggande syfte vid nästa graviditet.

Får ni några behandlingar med hormoner eller dyligt?

• Teschty

jag har haft 2 ma & 2 mf, jätte jobbigt... Dom trodde det va otur
    Hoppas det går bra för er, Stort lycka till
    KRAM

• MinlillaPuh

Fortsätt hoppas.
    Har fått en liten son för 10 månader sen.
    Hade innan 7 missfall på 11 år.
    Hoppet är det vi lever för...

Kram Maria

• Lindizz76

Hej
    Såg att du "timtom" har gjort IVF vilket vi också gjort och nu efter några veckor av total lycka fått beskedet om MA. Jag undrar om du fått göra någon utredning och i så fall var det direkt efter första missfallet?

• timtom

Beklagar ditt missfall Lindizz76!

Jag fick göra utredning efter 3:dje missfallet.Utredningen visade inget.

• Lindizz76

Det verkar som om jag kom till en bra läkarre som gått med på att ta ett par extra blodprover (något Imunologiskr och Skjöldkörtlarna), hon menade även på att del av en missfallsutredning (så som och kika på livmodern) är gjord innan man genom gick en IVF.

• bella83

Ät folsyra det minskar risken för missfall med 50% Jag har haft 2 missfall och innan den tredje grav började jag att äta folsyra och jag fick min lilla dotter lycka till

• alilo

efter 5 missfall fick vi våran efterlängtade Alice ge inte upp!!

lycklig!!!
  • Lindizz76

Det gäller väll att ta nya tag, efter en lång dragen process att få ut MA (ca 4 veck och fick ändå genomgå en skrapning)har vi nu fått ny start vecka vilket blir vecka 10, Äntligen kan man börja se lite framot. Bella83 hur tidigt började du med Folsyran? Man börjar ju även äta Folacin efter ÄP åt du båda tabletterna då och hur länge. Nu jäklar ska här ätas.
    Tack för era positiva inlägg

• Aaattans Marie
    Har två bra historier att muntra upp med:
    En vän jag lärt känna här inne hade 4 MF på ett år. Nu är hon lyckosamt gravid i v 15. Hon äter Trombyl (eller något sådant) och ska göra det fram tilll strax innan BF.

En vän till mig fick 3 MF och har nyss blivit mamma till en frisk flicka.

Själv har jag 2 MF (v 6 + v 4) men de var så tidiga så jag är inte så väldigt orolig eller känner mig speciellt drabbad. Vi kör på!

Lycka till!
    Var glad medan du lever, för du är död rätt så länge
  • Aaattans Marie
    Ett tillägg:
    Folsyra började jag äta några veckor innan mitt första MF. Men det är bara att knapra vidare...
    Var glad medan du lever, för du är död rätt så länge
Svar på tråden Hjälp ge mig hopp