Undrande...
Jag undrar om det finns någon som haft flera riktigt tidiga missfall som har blivit utredd och fått hjälp och nu är gravid eller om det är någon som fått många tidiga missfall som utreds just nu?
Kram
Jag undrar om det finns någon som haft flera riktigt tidiga missfall som har blivit utredd och fått hjälp och nu är gravid eller om det är någon som fått många tidiga missfall som utreds just nu?
Kram
Sajja,
jag har inte haft jättetidiga missfall, i vecka 13 och i vecka 8 + ett utomkveds. Nu hoppas jag på att vi snart får en utredning.
Ska ni utredas? Vet du något om hur lång tid det kommer att ta?
Berätta gärna om hur det går för er!
/Eva
Ingen? Jag undrar också...
Jag hade 7 missfall på 11 år och på den åttonde graviditeten fick jag min son som idag är snart 11 månader.
Jag/vi genomgick en utredning efter 3 missfall som tyvärr inte visade något men när vi minst anade det och inte trodde att det skulle bli något så vart jag med Jonatan.
Kan vara läskigt eller jobbigt att läsa men ni får gärna läsa i min blogg om tiden då jag väntade Jonatan...
Jag vill absolut inte avskräcka någon för Jonatan är ljuset i mitt liv.
Lycka till tjejer...
Maria
Har haft tre missfall i v6-7 och ska nu påbörja en utredning. Ska ta blodprover vid nästa mens... Som jag förstod det så tar kromosomprovet ca 4 v att få svar på. De andra bör gå snabbare... men jag vet inte om vi behöver vänta in alla innan vi får komma på återbesök... Min man ska lämna blodprov också (kromosomprov).
Hejsan, är det någon av er som vet ifall ett X räknas som missfall? Jag har haft ett mf och ett x nämligen. Känns segt att behöva vara med om 3 rena mf nämligen...*suck*. Fast jag funderar på privat om jag får ett till mf eller liknande. Verkar gå fortare samt att dem verkar lite mer tillmötesgående nämligen. /kram Jessy
3 st tidiga missfall, sedan en pojke.
Jag har fått 4 tidiga mf och en son mellan dem. Vi genomgick en utredning pga att det tagit tid att bli gravida där de inte hittade något men nu ska vi söka hjälp pga de många missfallen. Nån som vet vad det kan bero på?
Jag tror tyvärr inte att läkarkåren (eller någon) kan så mycket om mf. Vissa fel kan man hitta, kromosomfel, fel på sköldkörteln, någon koagulationsrubbning, men oftast hittar man inget fel och ofta får kvinnorna barn så småningom i alla fall.
Vi har fått 4 mf/ma och ska utredas i början på mars. Känns jätteskönt att äntligen få komma dit! Jag tror som sagt inte att de hittar något, men kan säkert få hjälp i form av medicinering vid nästa graviditet.