• Spikie

    namnet älva?

    Undrar om det finns någon/några där ute som har barn som heter Älva? Eller nån ni är släkt med? Känner? Lite nyfiken på namnets popularitet.
    Min dotter som föddes den 27 Juni heter Älva.
    och sist när jag var på BVC fick jag höra att det var en i tidningen som bodde i stockholm som hade gett sin dotter namnet Älva.
    Tänkte...vem vet...eftersom jag haft min sida är på FL ett tag kanske någon blivit inspirerad..och tyckte namnet är fint
    Själv så bestämde vi oss nog när jag va runt v14 i graviditeten när vi såg en äldre dam på tv som hette Älva. Tyckte det var såååå fint. så det hade blivit lite svårare om vi fått en kille.

  • Svar på tråden namnet älva?
  • Cindra

    Min mamma är drygt 80 år nu. När hon var liten och gick i skolan hade hon en klasskompis som hette Älva. Den flickan hade 10 bröder, hon var enda flickan och nummer 11 i syskonskaran!!!
    Du kan kolla hur många Älva det finns i Sverige idag. www.scb.se

  • Helene m Olivia o Sigrid

    Tänkte skriva att jag sett en som heter Älva på stan (såg regskylten på barnvagnen) men... det var ju ni!?!! Reagerade på namnet, tänkte "ååå, så fint!" och du har så snygg stil också!


    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Spikie

    Jo har redan kollat www.scb.se....tänkte på hur många som det finns här på FL. lite nyfiken på det.

  • Cindra

    Eftersom det bara finns 34 i hela landet med tilltalsnamnet Älva (i alla åldrar) så tror jag inte att det finns så väldigt många här på FL. Fast vem vet!!?

  • Ninette

    Min farfars syster hette Älva. Hon var nummer 11 i syskonskaran

    Cindra
     Din mamma gick inte i skola i Västervik??

  • Ninette
    Cindra skrev 2007-01-13 21:55:12 följande:
    Nix, utanför Uddevalla!!!
    hehe, då fanns det fler Älvor i den åldern som var nummer 11 i syskonskaran
  • IHateYourFace

    Oh, jag älskar de namnet hade de som förslag både till sonen (om han blivit en tjej) & dottern men pappa gilla de inte.. =/


    Ò_ó
Svar på tråden namnet älva?