Vart hittar jag bra garage leverantörer
Har köpt hus där jag har bygglov för ett garage, vet dock inte vart jag skall leta efter:
1. Garageleverantörer
2. Pool leverantörer
Har köpt hus där jag har bygglov för ett garage, vet dock inte vart jag skall leta efter:
1. Garageleverantörer
2. Pool leverantörer
Jag har ställt samma fråga tidigare och det var inte mycket svar.
familjeliv.se/Forum-5-166/m10866914.html
Verkar som alla bor i lägenhet och är nöjd med sitt badkar....
www.byggahus.se/index.htm
Där har ni grabbar, om det är något med konstruktionsberäkningar, avväxlingar eller liknande kan ni PMa mig.
för övrigt bor jag i lägenhet, men det hindrar inte mig från att ha både "bubbel"pool och garage för två bilar, så mindre fördomar tack
Vi har ett futtigt enkelt garage i vår sommarbostad.
Blir bökigt att göra lite mer seriöst meck.
Behövde ta bort växel-lådan på räcern, jobbigt, alltså pga att begränsat med yta och svängrum.
Nu kommer det att bli ett förlängt 2.5 bils garage med bra takhöjd så att det går att få in en lyft.
Finns en del här.
www.mellby.com/villagarage/index.asp
Garage är viktigt.
Väldigt viktigt
Få tag i en gamal lada någon stans som du kan plocka ned och bygga upp på eran tomt... det går in många bilar då... själv bor jag i lägenhet men har garage en bit bort eller en lada jag kan hålla på i skulle aldrig få in bilen i ett vanligt standard garage...
En snickare jag pratat med säger att monteringsfärdigt inte är ett dyft billigare än att köra lösvirkes, den stora kostnaden är i vilket fall som plattan. Fördelen med att ta in en snickare som gör lösvirkes är att du får det exakt som du vill ha det.
kontirio:
Jag pratade med en snickare också och han förklarade närmare varför det blir billigare. Ett färdigt garage är inte färdigt utan man måste ändå sätta ihop det. Köper man lösvirke kan man spela ut brädgårdar mot varandra och köpa virket där det blir billigast. De monteringsfärdiga husen har ingen prutmån.
Tyrell,
Jo, plus det faktum att du har mer spelmån med ett lösvirkes. En bekant fick dubbelgarage med en vindslägenhet lösvirkesbyggt till samma pris som ett monteringsfärdigt dubbelgarage utan vindslägenhet.
Hej hej
Jag tycker du ska köra på lösvirke! som andra sa här du kan fixa bättre pris på virket,Får det som du vill ha det. Kan ju ändra under byggtiden om du ser att det inte blev som du tänkt dig,Och du kan greja själv
ta inte i så du spricker bara. om du bygger mer än 40m^2 garage ("bilutrymme", man kan ju dela av och ha förråd)måste du ha en golvbrunn med oljeavskiljare och det är inte gratis!
Det är redan draget golvbrunn och och el, tanken är att bygga garage med ett förråd till eventuellt så vill jag även ha ett rum ovanpå för kontor och gästrum.
Vad kan det kosta om jag tar lösvirke?