• VVVeni

Kjolpaket, vart skall man vändasig?

eftersom vissa saker kommer läggas på is.

så tänkte jag ge mig själv en "present" jag vill "hotta" min v70.

jag vill ha ett schyt kjolpaket med vinge å hela skiten, vart kan jag hitta delar å så? på volvo? vert ringer eller tar jag kontkat emd då? ngn annastans? jag bor i Gbg området så ja helst inom det, eller om man kan beställa iaf. vadsomhelst.

så ja hjälp mig hotta min V70. =)

mvh

• Svar på tråden Kjolpaket, vart skall man vändasig?
  • malleboy

Nån här som vet var man kan få tag på kjolpaketet som fanns som tillbehör till volvo 740/745 från 1988?? alltså snap-on paketet.

• VVVeni

nja precis, ett luft filter kan man ge en tusing typ för och de ger kanske 4-5 häst till. men ett nytt avgas system för typ 8000 spänn.. och 3 häst till .. ne.. men jag tro man kan få ett fräckare ljud iaf =) och två slut rör.. snyggt de med =9

• RaZZ

"Jag är ledsen att behöva informera dig om detta:
    Men en volvo kommer alltid att förbi en volvo vad du än gör.

Det är som att sminka en gris."

Så tycker jag inte man kan säga. Jag är absolut inget volvofan, meeen det finns många snygga stylade volvos. Vill han lägga pengar på en kjolsats till sin bil så är det ju upp till han, det är ju hans intresse och jag antar då att han gillar volvo. En del köper en ny tv för 20 000:- andra köper styling till sina bilar!

• cDk3r

Razz
    "meeen det finns många snygga stylade volvos"

..och det är där våra åsikter skiljer sig =) volvo är volvo >.

• Wipperman

Att byta luftfilter eller avgassystem ger inte mer effekt.
    Moderna bilar är kalibrerade med vissa standard värden.
    Om något byts så måste insprut/tändvärden modifieras, det är först då det ger effekt.
    Vår långloppsbil med en standard 1.9 liter motor gav 143hk i original.
    Nytt avgassystem, luftfilter medförde att vi fick ut 155hk.
    Det var dock en hel del arbete på rullande landsväg för att få det att funka ordentligt.
    Vi ändrade då effektkurvan så att vi fick mer effekt vid 4500-5400 varv.
    Prislapp?
    Ung 10tkr för arbete o material.

• malleboy

kjol paketet som jag menade till volvo 745 heter add on. och inte snap on som jag trodde först.

• vw frippe

men det är nog det roligaste man kan göra med en vanlig sugmotor utan att greja allt för mycke sen om det ger någe extra pollar vet man ju inte men det kan låta fränt.... se om det är värt pengarna nja. Jag åker volvo855 glt nu jag har inte ens funderat på någe till motorn, kanske få den att dra mindre. Det är mest underhållning till barnen som jag grejar med.

• ung vuxen

Nu är inte jag någon trimexpert men...Sugtorer brukar inte vara värt att chippa, eftersom man får lägga ut massor med tusenlappar och endå inte få speciellt stor effektökning. Klart kan du hänga på ett effektavgassystem, men det mullrar mer än vad som händer effektmässigt. Om man vill få ut en betydande mängt hästar ur en sugmotor får man anstränga sig lite och dessutom räkna med att få lägga ut rätt mycket pengar.
    Men jag tycker att det verkar som om din brorsa kan en del om bilar. Det bästa är i sånne fall att rådfråga honnom.
    /MVH Steffe

• Wipperman

Jag ska chippa bruxet.
    Standard 286hk.
    Chippar inte för att få mer effekt utan faktiskt lägre bränsleförbrukning.
    Standard är bilen mappad för 89 oktan, normalt tankar jag 95/98 vilket kräver annan tändkurva.
    Visst, lamdasensorn ska kunna styra det men funkar lite si och så.

• vw frippe

Wipperman: ja ja hur blir det med höger foten sen då? ganska så tung... det är ju kul... då drar den inte mindre eller?

• Wipperman

vw frippe:

Grejen är att gasar man duktigt så finns det inget stopp på bränsleförbrukningen.
    Men mindre mängd soppa vid samma gas och chippat.
    Bilar är roligt
    Dubbdäck och asfalt gör att det går ganska långsamt.

• Älgpappa

Tjenis!

Jag håller med Eriksson86, Realcars evolve paket är riktigt snyggt till V70n.
    Hoppas att du hittar något bra paket, själv så vill jag styla min Focus lite med ett RS paket.

• perran

malleboy: jag köpte frontläpparna på volvo, sidokjolarna hittade jag på blocket, bakdelen hann jag inte köpa innan bilsaten såldes :) prova hos din lokala volvo-återförsäljare, dom kanske har på lager eller kan ta in? tror tyvärr inte grejerna tillverkas längre, men det kan vara värt ett försök iaf.

Svar på tråden Kjolpaket, vart skall man vändasig?