• intressant

ex partner relation med eller utan

Hej någon som har erfarenhet kanske kan hjälpa mig att få alla bitar på plats.

Kort historia.

Jag är en kille o har separerat för 1.5 år sedan, har 2 barn. har sedan dess inte träffat o varit i förhållande med någon.
    Men nu känns det som att jag ev har träffat en trevlig tjej som jag bara får mer o mer känslor för o där kommer mina bekymmer om vad som är bäst då det handlar om relation mellan mig o min ex, vi har alltid målat upp en bild av att då en av oss träffar en annan eller om båda gör det så skulle vi ändå träffas då o då samt ibland åka iväg på ex en veckors semester utomland eller till fjällen. Inser numera att så länge jag har den kontakten med min ex så blir det svårt för mig att gå vidare o bilda ett seriöst förhållande med den tjejen jag börjar få känslor för, med tanke på att hon kommer säkert tycka att det är jobbigt om jag skulle vara borta en vecka med min ex, skulle nämligen tycka likadant själv.
    Har många funderingar på vad som är bäst/sämst för barnet kontra
    för en själv o nyblivande partner.

Någon som erfarenhet utav detta o varit med samt gått igenom liknande vore intressant att få höra era synpunkter samt få uppfattning om just detta.

/:)

• Svar på tråden ex partner relation med eller utan
  • Tessa606

Min sambo och hans ex (de har barn ihop) har för det mesta bra kontakt, vi kan lätt prata nån timme vid hämtning/lämning (jag tycker oxå bra om henne) men att de skulle semestra ihop Hell no!! Du och ditt ex måste ju alltid ha en komunikation för barnens skull, man kan fira barnens födelsdagar ihop, kanske t o m med den nya kärleken.
    Tror kanske oxå att barnen kan bli konfunderade, mamma o pappa lever inte ihop men gör allting ihop...

• Ess

När du träffat en ny så håll kontakt med exet när det gäller barnen och inget annat, definitivt inte semester osv.
    Jag kan bara utgå från vad jag hade tyckt om min man skulle gjort vad du skriver, han hade blivit singel igen vääääldigt fort.
    Tänk ett steg längre också att ni skaffar familj, då kan du inte hålla kvar vid det gammla utan du måste sätta din nya familj i centrum.

• Sommar

Tycker nog att det verkar som att du redan insett vad som vore bäst. För barnen tror jag nog att det är bäst om du går vidare och träffar någon att dela ditt liv med, och då bara har kontakt med deras mamma angående dom. Tror även att du själv skulle må bäst av det. Är pappa glad är barnen glada! Håller helt med "Ess" om att om min man gjort vad du skriver, hade han blivit singel igen väldigt fort. Lycka till med nya kärleken! PS. det är ju inte alltid lätt att få det att fungera med en ny familjemedlem, men det går om man bara ger det lite tid och även gör saker bara ni nykära.

Svar på tråden ex partner relation med eller utan