• Snorpan 1

Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?

Är det någon av er som precis har börjat en utredning om varför det aldrig blir några barn? Jag och min man har precis varit på vårat första besök. Skulle vara trevligt att "prata" med er som är i samma situation och precis eller nyligen börjat en utredning. Jag har massor av funderingar och tankar som skulle vara skönt att dela med någon som precis är i den fasen jag är i. *kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-21 09:11:19:
    Nu har jag fixat till Del 2-tråden eftersom den här går ut nu i dagarna. Hoppas verkligen att ni "följer" med mig dit !?

Klicka på nedanstående länk så hittar du rätt. Välkommen !

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m18685263.html

• Svar på tråden Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?
  • Älgen

Mazri - du får berätta för oss sen vad de sa på besöket, skriv ner vad de säger så du kommer ihåg. Vore ju faktiskt inte helt fel om de försökte kompensera er för allt som hänt.

• Leiben

Mazri: Det låter helt galet hur ni blivit behandlade. Lycka till nu i fortsättningen så kan man hoppas att livet också känner för att ge lite kompensation

• Älgen

Oj, ser ut som jag menat att Mazri ska skriva ner för att komma ihåg så hon kan berätta för oss... Jag menade så att du kommer ihåg vad de säger och skriv ner dina frågor så att du kommer ihåg att fråga, så menade jag! Lät som om jag var världens mest nyfikna, förlåt, inte så jag menade!

• Mazri

Hehe, Persefone.. Tolkade det faktiskt som om du allt var lite nyfiken men såg inget fel i det! Klart jag ska skvallra för er hur det går på tisdag.

Leiben. Tack! Ja man hoppas ju att det kan vara min tur med lite lycka nu. Brukar alltid hänvisa till förra året som ett skitår men sen måste jag alltid lägga till "fast det var ju mysigt att gifta sig förståss hehe". Det bestämde vi oss ju för och gjorde ganska snabbt efter att vi förlorade vårt barn.

• Leiben

Å imorgon ska vi till läkaren efter alla utredningar. Det känns skönt. Man trodde ju att det skulle vara över nu men sambon ska dessutom till andrologen i maj och göra ett blodprov innan dess också. BARA, bara, bara vi får ställa oss i IVF-kö i morgon. Då känns det som om vi på något sätt är på väg. Att vi tagit ett steg på en lång resa vi har framför oss.

• Leiben

Leiben: försöktsen nov. 05 är nu under utredning. porblemet konstaterat manlig faktor med för lågt antal och för låg rörlighet. Sambon till andrologen i maj. Uppföljningssamtal hos gyn 21/3.

Snorpan1: Försökt i snart 2 år. Utredning på Mama mia. Första besöket var den 9/1. Väntar på provsvar ang kvalitén på mina ägg. Min sambo ska lämna spermaprov den 19/2.

Mazri: Försökt med maken i 2½ år. Lyckats bli gravid men förlorade första i grav.vecka 33 och andra gången var det utomkveds. Opererade bort en äggledare. Första besöket på Huddinge-ferten 18/12-06. Uppehåll med gestapuran som jag åt i 2 cykler. Blev ingen kontrastundersökning i slutet av februari utan det meddelades att vi står i kö för IVF nu. Makens spermaprov var ok. Högt prolaktinvärde, andra provet oxå högt, remiss till endokrinen för undersökning om ev. prolaktinom (tumör i hypofysen...)

Skrållis83: Har försökt sen 1 mars 2006, tittålsoperation i sepetember, konstaterades att jag bara har en äggledare plus en massa endometrios. Träffade läkare på fertilitet första gången 10/1. Ska lämna blodprov den 29 januari och sambon ska lämna sperma prov den 30 januri..Visade inte på någon ägglosning, ska ta nya prover den 20 februari..suck!!Sperma prov ok nåt positivt. Själv kom min mens för tidigt måste nu vänta till 9 mars och lämna proverna då..

AMH80: Har försökt i lite mer än två år. Började med spermaprov = ej positivt. Första besöket för utredning 3/1-07 med vul, blodprover och remiss till titthålsoperation 22/1 m.bl.a spolning av äggledare, borttagande av cysta (som var borta vid op. = ingen endocysta) och konstaterad endometrios (mild grad enl. dr.?!)
    2/2 utredning klar. 26/2 brev från RMC, ytterligare spermaprov, kromosomanalys av sambon och blodprov på bägge. 3/4 RMC på konsultationssamtal - äntligen där!

Vinter81: har försökt få barn i 2år. Var och lämnade de första blodproven och sperma prov just före jul. Har nu fått veta att de inte hittade några fel på oss och tycker att vi ska heminsemenera i 1år innan man kan prova IVF.

Lapskojs: Har försökt i knappt ett år. Varit på första utredningsbesök 30/1, gjort VUL som inte visade på något onormalt, samt tagit prover. Väntar på provsvar både på mig och sambo.
    Uppdaterar listan enligt instruktion: Jag är ny här så jag vet inte om det funkar.

Janssonkatten: har gjort VUL, lämnat blod- och spermaprov. Konstaterat PCOS i aug 06. Ska lämna blodprov i feb ang äl.

Karrow: Har försökt i 13 mån. Utredningsbesök 9/1-07, maken lämnat spermaprov 5/2, lämnat blodprov 19/2. Nu väntar vi på ett besök hos läkaren för att få reda på våra provsvar och förmodligen en gyn.undersökning.

Fealin: Har försökt i 1 år.Start utredning 23/1. blodprov bra visar egen äl, spermaprov bra. Väntar på kontraströntgen i mitten av mars och sedan sista läkarsamtalet sista veckan i mars.

Tjajen: Har försökt i 11 månader. Blev helt paff när barnmorskan erbjöd oss utredning redan! Men vi tackade och tog emot SÅKLART! Se ett av mina inlägg för mer info=)

Missne: Har försökt i 2 år och 3 månader att bli med barn. ringde RMC 18/1-07 och ställdes i kö. Fick brev två veckor senare om att vi kunde komma på en återbudstid 20/2 och få vårt 1:a besök då frågor ställdes och jag genomgick VUL och min sambo undersöktes på testiklarna samt att vi fick lämna blodprover. Imorgon ska jag på kontraströngen av äggledarna vilket jag oroar mig för en del.

Lillamy: Försökt sen mars -04. Ring om tid att komma så väntar på det nu.

Persefone: Skall på första gyn. besöket på Mama Mia i början av april, så nervös!

Ikan: Slutade med p-piller i början av maj 2006. Fått tid för gynbesök onsdag 21 mars. Känns skönt även om sambon är lite osäker på det, försöker få honom att förstå att det för min del känns väldigt skönt att få veta hur det står till.

• Leiben

Snorpan: får ni något provsvar? Vi behövde bara vänta en vecka på vårt första, vanliga test.

• Mazri

Leiben: försöktsen nov. 05 är nu under utredning. porblemet konstaterat manlig faktor med för lågt antal och för låg rörlighet. Sambon till andrologen i maj. Uppföljningssamtal hos gyn 21/3.

Snorpan1: Försökt i snart 2 år. Utredning på Mama mia. Första besöket var den 9/1. Väntar på provsvar ang kvalitén på mina ägg. Min sambo ska lämna spermaprov den 19/2.

Mazri: Försökt med maken i 2½ år. Lyckats bli gravid men förlorade första i grav.vecka 33 och andra gången var det utomkveds. Opererade bort en äggledare. Första besöket på Huddinge-ferten 18/12-06. Uppehåll med gestapuran som jag åt i 2 cykler. Blev ingen kontrastundersökning i slutet av februari utan det meddelades att vi står i kö för IVF nu. Makens spermaprov var ok. Högt prolaktinvärde, andra provet oxå högt, remiss till endokrinen för undersökning om ev. prolaktinom (tumör i hypofysen...)SPRAYSTART månadsskiftet april/maj antagligen!!

Skrållis83: Har försökt sen 1 mars 2006, tittålsoperation i sepetember, konstaterades att jag bara har en äggledare plus en massa endometrios. Träffade läkare på fertilitet första gången 10/1. Ska lämna blodprov den 29 januari och sambon ska lämna sperma prov den 30 januri..Visade inte på någon ägglosning, ska ta nya prover den 20 februari..suck!!Sperma prov ok nåt positivt. Själv kom min mens för tidigt måste nu vänta till 9 mars och lämna proverna då..

AMH80: Har försökt i lite mer än två år. Började med spermaprov = ej positivt. Första besöket för utredning 3/1-07 med vul, blodprover och remiss till titthålsoperation 22/1 m.bl.a spolning av äggledare, borttagande av cysta (som var borta vid op. = ingen endocysta) och konstaterad endometrios (mild grad enl. dr.?!)
    2/2 utredning klar. 26/2 brev från RMC, ytterligare spermaprov, kromosomanalys av sambon och blodprov på bägge. 3/4 RMC på konsultationssamtal - äntligen där!

Vinter81: har försökt få barn i 2år. Var och lämnade de första blodproven och sperma prov just före jul. Har nu fått veta att de inte hittade några fel på oss och tycker att vi ska heminsemenera i 1år innan man kan prova IVF.

Lapskojs: Har försökt i knappt ett år. Varit på första utredningsbesök 30/1, gjort VUL som inte visade på något onormalt, samt tagit prover. Väntar på provsvar både på mig och sambo.
    Uppdaterar listan enligt instruktion: Jag är ny här så jag vet inte om det funkar.

Janssonkatten: har gjort VUL, lämnat blod- och spermaprov. Konstaterat PCOS i aug 06. Ska lämna blodprov i feb ang äl.

Karrow: Har försökt i 13 mån. Utredningsbesök 9/1-07, maken lämnat spermaprov 5/2, lämnat blodprov 19/2. Nu väntar vi på ett besök hos läkaren för att få reda på våra provsvar och förmodligen en gyn.undersökning.

Fealin: Har försökt i 1 år.Start utredning 23/1. blodprov bra visar egen äl, spermaprov bra. Väntar på kontraströntgen i mitten av mars och sedan sista läkarsamtalet sista veckan i mars.

Tjajen: Har försökt i 11 månader. Blev helt paff när barnmorskan erbjöd oss utredning redan! Men vi tackade och tog emot SÅKLART! Se ett av mina inlägg för mer info=)

Missne: Har försökt i 2 år och 3 månader att bli med barn. ringde RMC 18/1-07 och ställdes i kö. Fick brev två veckor senare om att vi kunde komma på en återbudstid 20/2 och få vårt 1:a besök då frågor ställdes och jag genomgick VUL och min sambo undersöktes på testiklarna samt att vi fick lämna blodprover. Imorgon ska jag på kontraströngen av äggledarna vilket jag oroar mig för en del.

Lillamy: Försökt sen mars -04. Ring om tid att komma så väntar på det nu.

Persefone: Skall på första gyn. besöket på Mama Mia i början av april, så nervös!

Ikan: Slutade med p-piller i början av maj 2006. Fått tid för gynbesök onsdag 21 mars. Känns skönt även om sambon är lite osäker på det, försöker få honom att förstå att det för min del känns väldigt skönt att få veta hur det står till.

• Snorpan 1

Hej Alla !

Jag och min sambo har åkt på jordens förkylning och har mer eller mindre legat däckade i sängen ett par dagar nu. Förra veckan var jag oxå sjuk och när jag blev frisk så blev min dotter sjuk istället . Vågar inte ens tänka på hur lönen kommer att bli. Men vi får väl leva på vatten, bröd och en oändlig massa kärlek *skratt*!

Leiben: Lycka till hos läkaren idag.

Vi har dessvärre inte fått något svar än ang min sambos prov *svordomar så fula att de inte kan tryckas*! Min sambo har både mailat och ringt. På mailen har han inte svarat (vilket jag finner lite konstigt eftersom han har varit jättesnabb med att svara på mail förut) och på telefon nås han inte utan man SKA maila honom . Men han var visst ledig igår, så idag kanske det händer något. Hoppet är det sista som överger mig !

Hoppas ni alla mår bra!?

*kram*

• Snorpan 1

Hej igen!

Hoppas ni alla har uppmärksammat länken i min TS längst upp? Om inte skrolla upp och klicka på den och sedan är ni jättevälkomna in i Del 2 av den här tråden .

Kram

• Playboy

Jag och min sambo har försökt få barn i 5 år nu. vi har varit i malmö på en fertilitetsklinik på MAS. Vi har fått reda på att dom inte hittar några spermier hos min sambo.
    Men det finns ett alternativ att dom går in i vävnaden hos honom och kollar om det finns några där och finns de det så blir d typ provrörsbefruktning med dom spermierna till mig. Å det ska tydligen enligt statistik var 60% chans att det finns det hos honom. MEN problemet är att man får tre försök gratis men då måste jag ligga på ett visst BMI å jag är överviktig...
    Hur får man motivaton till att gå ner i vikt efter detta. Jag mår skitdåligt över detta och alla runt om kring oss blir gravida till höger och vänster. Det är vår högsta dröm att få barn...Känns bara som att d inte kommer gå å då vet jag inte vad jag ska göra Nån mer som e i samma situation som oss??? Kram Sus

• AMH80

Playboy: Välkommen över till del 2 istället denna stänger snart. Länken står uppe i TS!

Svar på tråden Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?