• Flicka20

Titta hitåt bilmekaniker eller ni som kan mycket om bilar?

Vi har köpt en BMW 525 årsmodell 89. Blev brutal lurade. Bilen hade mycket fel osv. Vi har nu bytt mycket bland annat motor. Vi har köpt en ny motor med ett års garanti. Karossen ser mycket fin ut. Många som har sett bilen tror inte att det är en 89 utan en 96 och blir chockade då man säger att det inte är så, utan att det är en 89. Nu har en bilmekaniker sagt att vi kan sälja bilen för 30 - 45 tusen kronor då det är ett års garanti på motorn. Stämmer det verkligen? Har diskuterat det med min sambo som helt och hållet tror på den där bilmekanikern som påstått det. (det var inte bilmekanikern som sålde motorn)

• Svar på tråden Titta hitåt bilmekaniker eller ni som kan mycket om bilar?
  • cruZZe

Ett tips är att kolla bland de frälsta på www.autopower.se
    Är själv BMW-frälst men har lite dålig koll på priser på äldre modeller.

• Grodas Boll

Inte en chans, jag skulle tippa på ca 20.000 tyvärr.. Jag har precis sålt min BMW 528i -96 fullutrustad i megaskick för 60.000, och då är det nya karossen.. Tråkigt att bli lurad i bilaffärer, mitt tips om man inte har full koll är att köpa på firma. Privat köper man om man har koll på att man inte blir lurad. Lycka till!!

• smulo

folk köper bil efter årsmodell. en -89 står inte så högt i kurs,även om motorn är ny, så behåll den du de tjänar du på.

Svar på tråden Titta hitåt bilmekaniker eller ni som kan mycket om bilar?